Det började bra

Jag blev sugen på att måla igår och jag lät mig inspireras "aningens"
av denna målningen av Anna Ileby....
Själva kroppen målade jag med promarkers och konturerna med en stabilo.
Kläderna kladdade jag med akvarellfärg och lät den liksom leva sitt egna liv.
(håret är också akvarell fast inte fullt så "blöt")
För ovanlighetens skull så var jag skitnöjd med det jag gjort,
men så var det då dags att ge tjejen ben med...
På bilden ovan ser det ju bra ut... eller hur?
Det är bara så här långt som mina instagramfans kommer att få se,
de kan gott få leva i tron om att jag är en mästermålare haha!
Men det är jag inte... jag får allt ta och öva på det där med proportioner,
stackars tjejen har ju en tonårings överkropp men en femårings ben.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha, du är helt underbar! :)))

Kramen ❤ Comsi Comsa

2016-01-19 @ 13:20:56
Postat av: Ama

Superbra ju! Knepet är väl bara att skaffa en ram som inte är så hög. Det räcker om den når strax nedanför rumpan...

2016-01-19 @ 13:30:37
Postat av: Ama

Vars tog min kommentar vägen?

Svar: Jag ser den...
Decdia

2016-01-19 @ 13:32:04
Postat av: åsa i åsele

Du får ge tjejen en lång klänning :)
Allvarligt faan så duktig Du är!!

2016-01-19 @ 14:51:20
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: moi

Du ÄR duktig!! Dumskalle!!!

2016-01-19 @ 14:58:15
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Småländskan

Kanonbra ju! Du är jätteduktig! Proportioner är svårt, men såna kan man dölja. Perspektiv är värre, såna är svårare att dölja.
Minns när jag "undervisade" i bild i en grundskola här och en av eleverna frågade hur hon skulle "få vägen där på bilden att inte gå ända upp i himlen..." Ja du, jag minns inte vad jag svarade, men troligtvis hade jag läst på och kunde hjälpa...
Öva, öva och öva, det är det som hjälper. Du har alla möjligheter att bli nöjd. Jag lovar!

Svar: Tack det var snällt sagt! Ska fortsätta att öva!
Decdia

2016-01-19 @ 18:15:13
Postat av: Småländskan

... och sen ska du veta, det du troligen redan vet, att måla med akvarell är det absolut svåraste man kan göra. Gouachefärger är bra, de kan man späda ut så de blir liknande akvarellfärger, eller måla över.Använder man dem som de är kan man lägga på färg efter färg, så de blir lika som oljefärger. Oljefärger är också bra, de kan man måla över hur många gånger som helst, men de är betydligt dyrare. Och ska man måla över dem krävs sandpapper, lite skrapande och så...
Ja sen behövs ju målarduk istället för akvarellpapper, så klart. Å andra sidan har jag målat med gouache på akvarellpapper.
Oj, nu svävade jag ut här. Kanske för jag blev sugen på att ta upp målandet igen.


Svar: Jag har målat lite med olja innan, men jag har dåligt med tålamod för det... Gouache har jag inte ens hört talas om utan får ta och googla det. Haha! Jag har precis börjat med akvarell och har myyyyyyycket kvar att lära, men jag ser det som terapi att jag inte kan styra det riktigt. Är lite av ett kontrollfreak annars... :)
Decdia

2016-01-19 @ 18:41:13
Postat av: Jessica Högberg

släng på en klack!! Gör snygg!!

2016-01-19 @ 18:48:41
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Skoj att se, jättefin!

Svar: Tack!
Decdia

2016-01-19 @ 19:49:58
Postat av: Boel

Åh så fint!

2016-01-19 @ 20:09:50
URL: http://musicwithboelish.blogg.se
Postat av: Kicki

Nu fick du mig att le!:) Det är ju bra att man kan beskära bilder som man vill och ja, ju mer man målar desto lättare går det och bättre blir det...inte alltid men man övar upp en snabbhet också!

2016-01-19 @ 20:27:39
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.se/
Postat av: Mita

Du har talang, och jag tror du bara retas lite med oss. Du kan säkert fixa till nederdelen....
Kram♥

2016-01-19 @ 21:07:31
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Pernilla

Så duktig du är. Är det inte de surrealistiska (heter det så?) alstren som blir kända?
/P

2016-01-19 @ 22:31:30
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Ditte

Människor ser olika ut....
Bra målat tycker jag. Märks att du har känsla fö rdetta.
Men kanske skulle man kunna tänka sig själv en fortsättning efter bild nummer 3.
Propotioner är svåra att få till och jag kan inte ens få till en liten katt....I färgkrita.

2016-01-20 @ 21:31:17
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0