Sista dagen

Igår kom vi på världens sämsta idé -en storrensning här hemma.
 
Nu är det kanske inte världens sämsta grej att göra,
speciellt inte då det verkligen var ett skrikande behov av det...
... men det är liksom mer en ta-en-dag-mitt-i-semestern sak att göra. 
Inte, som i mitt fall, absolut sista semesterdagen.
Batman tog hand om köket, på bilden har han tömt ett skafferi. 
Sen skulle det rensas, kastas och sättas in prydligt...
Jag var ansvarig för badrumsskåpen.
Där fanns smink som var äldre än mitt och Batmans förhållande (15 år), inte helt fräscht.
Två plastkassar smockfulla med f.d. "bra att ha" badrumsgrejs kastades.
(ca 10 kassar/påsar slängdes under dagen, vi är nog mer hamstrar än vad vi vill erkänna)
Badrumsbilderna är efter-bilder om ni undrar,
dessutom rensade jag vattenlåsen med -själv. Stor kicka.
 
Dagen slutade bättre än vad den började, tack och lov.
Det blev grillning hemma hos Batsystern med familj.
Kommentarer
Postat av: Grunny

det skriande behovet har jag i alls mina lådor. Sambon håller koll i skafferi o kyl men ut med allt. In i ordning hade inte skadat där heller. Men jag är ganska kass på att städa lådor och skåp. Efter någon timme när du inser att det är en oändlig tid som behövs - då häller jag bara tillbaka det som är kvar ...

Svar: Eller hur är det så. Där är flera ställen kvar som skulle behöva rensas... Jösses vad man samlar på sig alltså.
Decdia

2015-07-13 @ 07:31:05
Postat av: Hanneles bokparadis

Toppen! Dottern städade badrummet. Jag har slutat att hamstra för att ha mindre i skafferiet.

Svar: Det mesta står dessutom och blir gammalt eftersom det glöms bort. :)
Decdia

2015-07-13 @ 07:48:42
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Comsi Comsa


Visst är det skönt när man väl har rensat? Jag börjar på att bli allt bättre på att slänga, det känns bra.... Kramen ♥

Svar: Jag måste bli bättre på det, vissa saker samlar jag på mig.
Decdia

2015-07-13 @ 08:51:43
URL: http://egopyret.blogspot.com/
Postat av: Ama de casa

Duktigt jobbat! :-)

Här brukar sånt där ordna sig på nåt magiskt vis när det är schlagertider... ;-)

Gomorron!

Svar: Haha, dumma Batman som härdar ut schlagern. ;)
Decdia

2015-07-13 @ 09:28:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Det var duktigt att rensa vattenlåset....Det tycker jag är så äckligt :(
Men visst samlar man på sig saker, så det är skönt att få rensa ut emellanåt :)

Svar: Det är superäckligt. :)
Decdia

2015-07-13 @ 09:49:25
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: anette

Det är inte kul att rensa men ack så skönt dådet är klart......

Svar: Jadå, bara man håller ordning sen. ;)
Decdia

2015-07-13 @ 09:52:40
Postat av: Villa Freja

Så stor kicka vill jag aldrig bli.

Svar: Hihi, ibland så måste man. :)
Decdia

2015-07-13 @ 10:27:40
URL: http://villa-freja.se
Postat av: Ama de casa

sv: Ja, folk är helt hysteriska med sina selfiepinnar ibland. När vi var på Pearl Harbour så var det massor av folk som använde dom för att fota föremål och bilder som satt lite högre upp. Och det var mer regel än undantag att dom puttade till föremålen/fotografierna med fånen och pinnen. Förstår att det blir mer och mer förbud för såna.

Svar: Så respektlöst av dem.
Decdia

2015-07-13 @ 10:40:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Skyltarna från "Benidorm" finns kvar till en annan söndag. Eller nån annan dag. Lika bra att ha lite i arkivet :-)

Svar: Och du minns vad som finns i arkivet, sånt glömmer jag bort. :)
Decdia

2015-07-13 @ 10:41:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Ja, sätt ut tomatplantan och ge den en chans. Ta in grodan också - det är storkarnas favoritföda, nämligen... ;-)

Svar: Einstein är nog sur på mig för jag har inte sett honom sen han blev utkastad...
Decdia

2015-07-13 @ 11:16:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

En sak ska Du veta, vattenlås & avlopp det sköter rörmokaren om ;-) vad tror Du jag är gift med en rörmokare för... jo just det :) han sköter om allt äckligt :D
Rensa borde jag/vi oxå göra,
av nån anledning är jag bättre på att rensa å slänga sådant jag inte rår om ;-)

Svar: Andras saker är betydligt lättare att kasta. ;)
Decdia

2015-07-13 @ 11:25:17
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Znogge

Minst sagt imponerande men skönt att ha det gjort kan jag förstå!

Svar: Verkligen!
Decdia

2015-07-13 @ 11:41:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: moi

Tjänare hamstern!!!
Det där var en väldigt dålig idé, speciellt sista semesterdagen.
Fast nu när din semester är slut får du gärna komma hem till mig när jag inte är hemma och kolla mitt vattenlås :)

Svar: Tssss, det får du fixa själv! :)
Decdia

2015-07-13 @ 13:34:26
Postat av: Småländskan

Så där mycket utrensningsgrejs var det länge sen jag hade. Å andra sidan borde jag ner till källaren, kolla i alla ouppackade kartonger som står där. Sonen/sonhustrun säger att jag har massor av pengar att tjäna om jag bara fick till att... rensa, sortera och så. Sen ska jag tydligen fota, lägga ut på Blocket. Säger de. Nu har ju sonhustrun nån semestervecka kvar. Kanske, kanske gillar hon att vara där nere i källaren tillsammans med mig. Vore väl inte mer än rätt som en delbetalning på alla barnvaktardagar, eller hur?

Svar: Haha, du får hota henne med det! Sen får du se hur pass viktigt det är att gå igenom källaren. ;)
Decdia

2015-07-13 @ 17:42:07
Postat av: moi

Vad har du gjort idag för att peppa dig innan plikten kallar?
Jag har firat semestern med att bl a cykla hem från kolonin i ösregnet... :)
Kram

Svar: Mest bara deppat... :)
Decdia

2015-07-13 @ 17:43:55
Postat av: Malin

Tänk vad ett blogginlägg kan sprida energi, det smittade liksom av sig ☺️
Anar att Finaste kan känna viss oro efter jag nämnt att jag vill hjälpa till med att göra fint i garaget, sortera smått i fina lådor samt att måla om hyllorna så de matchar in bättre.. 😉 Näerå, han säger att han litar fullt på mig 😊

Svar: Haha! Smittad av städning... Du "boar". :)
Decdia

2015-07-14 @ 21:09:30
URL: http://dahlian.blogg.se
Postat av: Ditte

Bra jobbat!Vi har också viss rensning på agendan och det ska vara klart senast söndag. Men nu blev jag inspirerad att börja redan imorgon. Tack för det!

Svar: Haha, hoppas inte det är bra väder då!
Decdia

2015-07-15 @ 22:48:31
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0