På en man hand

Igår började Batman att jobba igen efter sin mini-semester. 
Det har han inte riktigt råd med att göra... 
...för frugan fick det tråkigt och gick upp till köpcentrat.
800 spänn senare så kom hon hem med schampo och prynadskuddar.
(men hon fyndade, kuddarna var på rea och schampot var 2 för 3)
Precis som med lyktor så är jag liiite svag för prynadskuddar.
Tyvärr är kuddar inte som lyktor,
det går att ha för många av dem då de har en förmåga att ta upp rätt så mycket plats.
Nyligen fick moster en sopsäck full av dem att sälja på loppis,
ändå har vi en garderob som nästan är fylld med huvudsaker...
 
Egentligen skulle jag ha klippt gräsmattan och ansat pioner igår med.
Men förutom min, ganska snabbt avverkade, tripp till shoppingland
så hade jag fullt upp med att ordna ett bad och poolsnacks åt småfåglarna...
Sen fick jag ju sitta på altanen och vakta det så att inga obehöriga gäster kom på besök.
Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag köper också en himla massa kuddar. Fast såna huvudkuddar då, som man sover på. Jag verkar aldrig hitta den perfekta... :-)

Vad snällt mot småpippisarna! :-)

Gomorron!

Svar: Men oj då! Testa Ikeas "Blandblad", två såna under huvudet är perfekt för mig. :)
Decdia

2015-07-04 @ 08:46:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Först! :-)

Svar: Grattis!
Decdia

2015-07-04 @ 08:46:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Fynd!!! Snygga kuddar!
Du har ju semester och inga måsten, gräset kan vänta, det växer ju snart högt igen när man klippt,hi,hi!!!
Njut av ledigheten!

Svar: Det är bara så jobbigt att klippa när det är för högt...
Decdia

2015-07-04 @ 09:43:03
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha! Ja, det är klart att du måste vara "matvakt" åt pippisarna ;)
Och kuddarna var supersnygga, men är det schampo i de där små flaskorna??

Svar: Nja, hårmojs... som inpackning och liknande. Men jag var lat och orkade inte skriva ut allt... :) (kuddarna är stora med, så flaskorna ser pyttesmå ut)
Decdia

2015-07-04 @ 10:34:58
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Snygga kuddar :)
Klart Du måste ju roa Dig med något då Du har semester å lite shopping kan ju vara nödvändigt :)

Svar: Och rolig om inte annat. ;)
Decdia

2015-07-04 @ 10:50:53
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Znogge

Ursnygga kuddar både i färg och mönster!

Svar: Tackar, Hemtex hittade jag dem på.
Decdia

2015-07-04 @ 11:42:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Villa Freja

Du har fullt upp hör jag. Härligt.

Svar: Hektiska dagar. ;)
Decdia

2015-07-04 @ 12:46:48
URL: http://villa-freja.se
Postat av: Mia

Ni tror att jag låtssa och över driver? Att jag gör mig till för att får allt att verka värre än det är?
Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag: Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tånåriga barn varav den yngsta har utvecklingtörning. Liksom jag har asberger, autism, utvecklingstörning. Vi bor på landet vid en vacker sjö. Välkomna hit! Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!
miamiamia.bloggplatsen.se
[email protected]
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / [email protected]
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
miamiamia.bloggplatsen.se

Svar: Att hålla på att spamma andras bloggar är nog inte bästa sättet att få läsare på... Lämna en vettig kommentar, där du visar att du läst mitt inlägg, så kanske jag tittar in hos dig...
Decdia

2015-07-04 @ 15:19:07
URL: http://miamiamia.bloggplatsen.se
Postat av: Veiken

Hahaha! Vilket osmart drag av Batman att jobba, men det kom ju hem några fynd, som han hade missat om han varit hemma. Lyckliga pippisar som har dig som matte! :)

Svar: Fast än så länge har jag bara sett skator där...
Decdia

2015-07-04 @ 18:50:51
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: moi

Två för tre låter inte som ett fynd i mina öron, men vad vet kan om ekonomi??
Att sitta och vakta fågelmaten och fågelbadet tycker jag låter som en alldeles utmärkt semestersyssla!!!

Svar: Men åh...
Decdia

2015-07-04 @ 20:37:31
Postat av: åsa i åsele

För det första: bra svar Du gav på kommentaren här ovan *tummen upp*

För det andra, svar... jo om jag varit frisk så, jag drömmer om café & loppis i det stora huset på vår gård ihop med getter å andra smådjur, typ nån liten ponny. Men jag orkar ju knappt leva själv å ta hand om Elin så det förblir en dröm.
Jag har försökt övertala J att vi borde ha hönor,
men han vill inte.

Svar: Men nån liten höna borde du ju kunna övertala honom om. ;)
Decdia

2015-07-04 @ 20:39:17
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Comsi Comsa


Jag är säker på att du har gjort en jättegod affär idag... Fina kuddar. ☺

Kramen ♥

Svar: Jag är nöjd!
Decdia

2015-07-04 @ 22:27:18
URL: http://egopyret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0