Mat & spel

Igår blev vi båda väldigt sugna på toast Pelle Janzon,
så vi var spontana och stack ner till vårt nya "stammisställe" Pålsjö Mat&Bar.
Och vi var så pass galna att vi tog PJ både till förrätt och huvudrätt, haha!
(men det blev liiiiiiiiite för mycket rått kött, 1½ portion hade varit perfekt)
 Vi startade middagen med vars tre Rockefeller ostron,
det sägs att det kan ta 10-20 gånger att lära sig uppskatta en ny smak... snart är jag där.
(alltså, dessa är helt okej, men folk som kan sånt här anser nog att det är fuskostron)
 
Sen gick vi längs strandpromenaden mot centrum och bussen hem,
men vi var spontana ännu en gång och spelade en omgång minigolf -skoj!
Jag har inte spelat det på evigheter och där var en hel del nyheter, som bollar i läckra färger.
Samt avancerade saker som loop, bunkrar och vattenhinder...
Batman testade vattenhindret, två gånger dessutom. Det gjorde inte jag -mohahaha!
Hur resulatet blev?
Det minns jag inte riktigt... men jag gick ut väldigt starkt i alla fall.
Kommentarer
Postat av: moi

Pelle Janson låter bekant....., det är nog en gammal skolkamrat.
10-20 gånger? Det tålamodet har jag inte. Är det inte gott första gången får det vara.

Svar: Z, z ska det vara! :)
Decdia

2015-07-22 @ 08:16:24
Postat av: moi

Den där minigolfbanan ser en aning avancerad ut, ska nog anlägga en något mer amatörvänlig på min tomt :)

Svar: Den var riktigt rolig faktiskt, 12 hål bara med... lagom. :)
Decdia

2015-07-22 @ 08:17:15
Postat av: moi

Etta, två och trea!!
(Nä, jag VILL inte städa!!) :)

Svar: Haha, det märker jag! Äventyr med syrran istället?
Decdia

2015-07-22 @ 08:17:45
Postat av: Comsi Comsa


Minigolf är kul, jag gillar bollar, bowling också. Men är inte så mycket för att ha många bollar i luften längre... ☺

Kramen ♥

Svar: Bowling är skoj med, länge sedan jag spelade det!
Decdia

2015-07-22 @ 09:16:41
URL: http://egopyret.blogspot.com/
Postat av: Ama de casa

Ostron äter jag med lite skräckblandad förtjusning, kan man säga. Dom får inte vara för stora... :-)

Minigolf var det huuur länge sen som helst som jag spelade. Jag har vunnit över Anders en gång. EN gång! Undrar om det inte var sista gången jag spelade? Man ska ju sluta när man ligger i topp.
:-D

Gomorron!

Svar: Jag har vunnit nån gång, rätt så imponerande eftersom Batman spelat mycket riktig golf (men de övar ju puttar och sånt).
Decdia

2015-07-22 @ 09:25:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Villa Freja

Ostron har jag aldrig testat men är fasligt nyfiken. Gillar allt med havet så ...

Svar: Ofta finns de i mataffären, kostar typ lite mer än en tia styck om man bara vill testa. :)
Decdia

2015-07-22 @ 09:37:23
URL: http://villa-freja.se
Postat av: Znogge

Trots försök så går ostron bort för min del. Värst är det om de är ostgratinerade...

Grattis till segern ;-)

Svar: Aha, ostgratinerade tycker jag är bäst för de smakar minst ostron. :)
Decdia

2015-07-22 @ 10:50:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: åsa

Ostron, tack men nej tack ;-)
Minigolf... ja det närmaste jag kan säga jag kommit det spelet är när jag tog kort på Elin förra sommaren då hon spelade med en "camping kompis" å jag tog kort - ja jag betalade oxå...

Svar: Haha, du fick bara det tråkiga!
Decdia

2015-07-22 @ 11:04:12
URL: http://naltanorrland.blogspot.se/
Postat av: Ama de casa

Haha! Det kliade i mina fingrar med det där z-at, men jag lät bli. Vill ju liksom inte verka som jag är nån ordmärkare eller så? ;-)

Svar: Jag tror det är lite försent för det. ;)
Decdia

2015-07-22 @ 11:07:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Grunny

helt rätt Decdia på bangolfen! Det var ju inte fisketävling :)

Svar: Tyvärr hjälpte det inte att han doppade bollen...
Decdia

2015-07-22 @ 16:22:56
Postat av: Småländskan

Spelade minigolf (eller som proffsen säger bangolf) med barnbarnet för lite sen. Sa till honom att det är nog ca 50 år sen jag spelade. Det trodde han inte på... eftersom jag vann!! Ja, han är 10 år nu, så det där stadiet att låta honom vinna är över!

Svar: Haha, klart att de ska härdas! ;)
Decdia

2015-07-22 @ 16:44:07
Postat av: anette

Den maten impade inte på otrendiga matmig men golfen gjorde....

Svar: Hihi, detta är ju klassiker inget trendigt. :)
Decdia

2015-07-22 @ 16:55:37
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: Ami

Mm, det lät gott :)
Vilken mysig kväll det blev för er, även om Batman hamnade i vattnet två gånger....Eller bollen i alla fall ;)

Svar: Det var nära att Batman åkte i med när han lite smidigt skulle hoppa över vattenhindret. :)
Decdia

2015-07-22 @ 21:11:29
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ditte

Vad trevligt! Ostron äter jag ibland och bara på utvalda ställen. (Matförgiftning har förekommit..)
Och tre verka helt ok, men jag tycker att champagnen är väl dyr i Sverige så därför blir dte sällan ostron här.
Pelle J är gott och då tycker jag drycken är mer föexibel. Kul med en bra restaurang i närheten!
Minigolf låter kul! Var länge sedan jag provade. Men med en lila boll hade det nog gått bättre.

Svar: Första gången vi åt det på restaurangen tog vi cava istället, jag tycker det är godare än champagne... Fast godast är prosecco av det bubbliga. :)
Decdia

2015-07-25 @ 21:44:07
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Ditte

Jodå, det är gott och jag är ju inte ens säker på att i ett blindtest klara skillnaden. Så är det med den saken...

Svar: Haha! Jag har bara testat några sorter men enligt mig är champagne väldigt strävt (vi hällde tom ut en flaska "gula änkan" för att vi inte gillade den), cava är bättre och proseccon inte alls fastnat på tungen.
Decdia

2015-07-25 @ 23:33:21
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0