Kvällens middag?

Jag satte ut ett lockbete till giraffen igår kväll...
 
Nu vet jag inte exakt vad giraffer äter för något,
som går att få tag på här i Sverige.
Men ett kokt ägg kändes som en bra grej.
De flesta gillar väl ägg eller tycker i alla fall att det är helt ok?
 
Nåja, giraffer verkar inte gilla det... så den höll sig undan.
Men någon annan verkar tycka att ägg är smaskens -Sonja!
Jag funderar på en gryta med enbär, timjan, rödvin... 
Vad tycker ni, är jag helt ute och snurrar med mina tankegångar?
Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag tycker som att det låter som en riktigt vass middag!
:-)


Svar: Haha!
Decdia

2014-07-10 @ 16:57:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Först!
:-)

Svar: Grattis!
Decdia

2014-07-10 @ 16:57:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Småländskan

Njaaee, jag vet inte! När jag hade såna där stickisar som hus(trädgårds)djur sas det att ingen grädde, ingen "vanlig" mat, bara vatten. Jag fuskade lite ibland eftersom jag tyckte de skulle få smaka nån riktigt gott. Men tyvärr gjorde jag nog inget gott då. (Enl. såna där djurförståsigpåare).

Svar: Ägg läste jag var okej, både råa och kokta. Ost, gröt och kokt kyckling. Kattmat kan gå men ofta är det för fett för att vara bra... har jag för mig. Många olika åsikter i frågan. :) De är laktosintoleranta det vet jag i alla fall. :)
Decdia

2014-07-10 @ 18:17:53
Postat av: Småländskan

"Nån riktigt gott" betyder inte att de fick smaka på mig, utan "nåt riktigt gott"... men det fattade du nog.

Svar: Tja, de är ju köttätare så om du vill ställa upp och bjuda dem på fest så... ;)
Decdia

2014-07-10 @ 18:19:23
Postat av: Ami

Nej, där går gränsen Diana! Inte äta upp igelkotten. Det är ju nästan som ett husdjur. Och nu vet jag inte alls om jag vågar lämna Stampe hos dig. Risken är ju att jag bara får tillbaks pälsen när jag hämtar honom igen ;)

Svar: Jag lovar att inte äta Sonja! Inte förrän det blir kris i alla fall... Om jag inte får tag på giraffen. Det finns en fb-sida med omplaceringsdjur i hbgområdet, just nu söker de nya ägare åt en massa kaniner. Gissa om det kliar i fingrarna (men Batman säger nej, dumma)! Jag har ju Stampe men det där varannan vecka verkar inte fungera riktigt...
Decdia

2014-07-10 @ 20:21:56
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Moi

Jag funderar på hur man "plockar fjädrarna" från en igelkott och kommer inte på nåt bra svar så....
Nej, det var inget bra förslag!
Du får komma på nåt bättre ;)

Svar: Tror du inte allt bara är att skala av? :)
Decdia

2014-07-10 @ 21:35:31
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ami

Jag är rädd att Sonja hör er diskussion om man plockar eller skalar den....Och den där stackars jagade giraffen såg jag här utanför vårt sovrumsfönster för ett tag sen. Men jag tänker inte tala om ifall den är kvar. Men om du blir hungrig kan jag nog erbjuda ett par av Stampes maskrosblad :D

Svar: Vad ska Stampe äta då?!? Dessutom har vi en jäkla maskrosblad i trädgården med, eftersom jag inte har nån kanin som äter dem... Jag vill ha kött.
Decdia

2014-07-10 @ 22:26:59
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Efter gårdagens drama så undviken vi igelkottar så gott det går! Tror förresten att det är ganska så ömsesidigt ;-)

Svar: Haha, ja stackaren är säkert helt traumatiserad. :)
Decdia

2014-07-10 @ 22:36:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Vi har en kotte här men om jag skulle lägga ut mat till den så blev det säkert en liten Bamse som åt upp den, eller grannens katt...

Svar: Jag sätter bara ut när jag hör igelkotten, hade det stått ute hela tiden hade nog skatorna tagit det. :)
Decdia

2014-07-11 @ 00:18:18
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Ami

Okej! Jag kommer med Stampe en dag, så kan han äta dina maskrosblad. Men jag säger ändå inte var giraffen är. Han vill inte bli uppäten!!

Svar: Vem vill bli det? ;)
Decdia

2014-07-11 @ 09:04:52
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0