Jag flyttar!

Hur planerar tv-folket saker egentligen?
Igår kväll var det ishockey och schlager samtidigt.
Alltså var en av oss tvungen att flytta på sig 
och titta på tv inne i sovrummet... 
 
Efter ett famlijeråd så kom vi fram till att
det var minst risk att jag somnade i sängen, så ja...
...jag fick ta mitt pick och pack och flytta in i sovrummet.
De med hököga ser att Batmans kinderäggs djur också fått flytta in,
gissa vem som tjurade i en halv evighet över det...
 
 
Just det, jag har beslutat mig för att tävligen varar till 23:59 idag!
Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Hur tänkte Batman där? Man somnar väl inte till en spännande hockeymatch??
Jag tror du blev lurad att flytta. Det är bättre tv vid soffan va? ;-)
Kram och god morgon!

2013-05-17 @ 06:21:13
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Jag vet inte vem det var mest synd om.... Jo det var ju jag som inte såg något av mina favoritprogram ;) Hur kunde jag missa båda två... En sak var i alla fall bra jag slapp att välja :)
Jo visst får jag mer hjälp men det är väntetid på tanke på alla somm vill ha hjälp med orienteringen efter den långa vintern. Jag har en tid till inbokad innan semesterna börjar men vet inte om jag vill ta den tiden i en mataffär haha eftersom en sådan miljö krävs det mer än eller två besök innan jag hittar någonlunda. Jag komer att gå flera gånger på egen hand och fråga personalen och kunder som jag har gjort på Kvantum och har man gått tillräckligt många gånger så blir man sist hemtam även där :) Ja helt underbart med en ledarhund igen :) Många kramar till fina du Carina
godmorgon!

2013-05-17 @ 06:41:22
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Husfrun

Visserligen gillar jag hockey men är inte så kvällspigg så det fick bli sängen i första periodstoppet... men vi vann visst :)

2013-05-17 @ 06:41:55
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: moi

Men var är chipsen, ostbågarna och drinkarna?
God morgon!

Svar: Jag hade popcorn men det var nog efter att bilden togs. ;)
Decdia

2013-05-17 @ 06:58:57
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Znogge

Ärligt talat så tror jag det var lättare att somna till gårdagens schlager...

God morgon från en som höll sig vaken!

2013-05-17 @ 07:00:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Och vet du..jag såg inget av dom. Nä...schlagern väntar jag med att se till helgen. Då jag får äta ostkrokar och dricka vin ;)
Men du..somnade du då?
Eller somnade han? ;)
Kram!

2013-05-17 @ 07:28:35
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Kicki

Haha, du är för härlig!

2013-05-17 @ 09:06:32
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com/
Postat av: Jessica Högberg

Tur det fanns 2 tv!! ;)

Svar: Det lyckades mannen förhandla sig fram till när vi flyttade... (ja, vi hade en yttepytteliten innan med men nu har vi en stoor).
Decdia

2013-05-17 @ 09:41:48
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Jag har sportfilter på mina TV-apparater, något du kanske oxå borde skaffa dig...?! ;)
Och jag höll nästan på att somna till schlagern. Jag undrar hur de bidrag som inte kom med lät...???!!!
Men Armeniens bidrag gillade jag. Mest för att killen var så jädra söööt och nästan lät som Eros Ramazotti (stavning?!)...:)

Kram och godmorgon finaste princess! ♥

Svar: Jag lyssnade inte så noga om jag ska vara ärlig, hade full upp med att skriva blogginlägg och dricka vin. ;)
Decdia

2013-05-17 @ 10:11:24
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Angela

Ja hur tänkte dom igår egentligen? jag fick dock vara hemma själv med båda tv apparaterna och min son han älskar mello så vi slapp slåss!
Härlig blogg :-)
Kram

2013-05-17 @ 10:27:38
URL: http://www.angelanoa.com
Postat av: Hörni!

Jag MISSADE schlagern pga hockeyn.. inte undra på att jag hatar hockey..

Men det är repris nu, så tack för påminnelsen!

Svar: Men hallå, vem har byxorna i er familj?! Du hade iaf kunnat se det på webben om ni bara har en tv. :)
Decdia

2013-05-17 @ 11:53:59
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: knodden.blogg.se

Men hockey e ju tradigt :P Då hade jag nog hellre sett schlagern :P

Svar: Det var faktiskt rätt spännande i hockeyn, det gick till straffar och vi vann över Kanada! :)
Decdia

2013-05-17 @ 12:11:06
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Småländskan

Ser det är tävling på g. Gillas det att kommentera här? I så fall vill jag ställa upp i kategorin "gråtmild". Motivering: jag har varit riktigt ordentligt förkyld, haft hög feber, hostat upp (nästan) lungorna, nästintill spräckt revbenen. Men annars är det hyfsat idag!
Tur det var hockey på TV sent igår, så jag kunde sitta uppe och hosta tillsammans med de skrikande kommentatorerna. Värre sen när det var läggdags, då fick jag hosta alldeles själv, med risk för att störa grannarna.
Vilken hockey alltså! Ingen schlager i världen kan jämföras med det!
Ha en fin pingsthelg, som eg. bara är en vanlig helg numera.
Kram och grattis till en riktigt trevlig, rolig, humoristisk, kanonbra blogg! (smörkategorin)

Svar: Ojoj! Släng till en dement hamster och det är en riktig snyftare ala USA! ;) Visst var hockeyn spännande! Jag tittade när det blev straffar och satt som på nålar. Kul att vi spöade dem. Inte skoj att vara förkyld! Jag har dragit ner förkylningen i lungorna de senaste gångerna jag varit dålig så jag har också hostat en massa då. Du ska kanske kolla upp det så att det inte är bronkit? Jag fick en kortisonkur av läkaren och det var helt underbart, hjälpte efter några timmar! Krya på dig!
Decdia

2013-05-17 @ 13:15:04
Postat av: Angela

Tyvärr missade jag bägge =( Men ska givetvis se reprisen av schlagern ikväll när maken är på jobbet =)
Men kul att Sverige vann över Kanada!

Svar: Visst var det kul! Schlagern var sådär, men det är ju nästan på hemmaplan så man måste ju spana! :)
Decdia

2013-05-17 @ 13:23:44
URL: http://angelasand.blogg.se
Postat av: Småländskan

Nu har jag ju ingen dement hamster, men jag kan erkänna att jag själv är lite dement. Det måste väl smälla högre?
En gång i världen hade vi (sonen) en kanin, som var jättejättesöt och rolig att ha ungefär en vecka för honom. Efter den veckan var det jag som skötte den.
Ja, sen när den liksom "gick åt" (ja, den stora stygga, fula, hemska bymården tog den) en stilla, fin dag i sin sommarbur där på Öland, ja då var det plötsligt väldigt sorgset från sonens sida. Vi köpte en ny "Nin", men den blev aldrig detsamma.
Slutade med att vi skänkte bort Ninens sommar- och vinterhus tillsammans med själva Ninen.
Sånt minns jag, men fråga efter vad som hände för en månad sen!

Svar: Klart egen demens smäller högre även om det blir lite svårare för dig att komma ihåg att berätta om det. ;) Jag hade en hamster nyligen (jag har haft flera men nu snackar jag om den senaste), han blev skitgammal. Dock inte dement men inkontinent. Lille stackaren... Han var annars så duktig med att gå på toaletten men med ålderns rätt så började han pinka lite överallt. :)
Decdia

2013-05-17 @ 13:41:35
Postat av: Småländskan

Vad har man en hamster till? Håller de inte bara på att springa där på pinnarna? Visste inte det finns hamstrar som kan gå på toaletten! När de är unga alltså, sen blir de väl som gamla farbröder, skvätter lite här och där!

Svar: Jodå, det går att göra hamstrar rumsrena så att de kissar på sin toalett. Vad man har de till? Tja, nåt att titta på...
Decdia

2013-05-17 @ 14:49:54
Postat av: Ama de casa

Jag såg bara lite av schlagern igår, var tvungen att lägga mig tidigt. Men jag kunde inte sova så jag tänkte att jag kanske kunde titta lite på telefonen i alla fall. Men Anders hade stängt av internet...

Svar: Haha, allt för att tvinga dig till att sova! ;)
Decdia

2013-05-17 @ 16:23:58
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Hur blir det då inte ikväll.... Dessutom ska vi på ett årskalas. Kan tänka mig en viss uppdelning i detta hus.

Svar: Haha, värsta kriget ju! :)
Decdia

2013-05-18 @ 07:38:21
URL: http://farmoringrids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0