Batman svarar [paw' riikt'iigt]

Vad kul, spännande och nästan lite farligt. Hur vågar Decdia släppa mig med helt fria händer i hennes egen blogg? Nu är det dags för revolt och anarki. Nej, skämt och skidor. Vad kul att så många ville veta mer om mig och så många spännande frågor. Jag ska försöka svara på de alla och skulle jag missa någon så är det absolut inte meningen. Då får vi ta det svaret vid ett annat tillfälle. Tack alla ni som frågat!


För att vara rättvis så svarar jag på dem uppifrån och ner.

Sarah frågar:
1. Sörjer du fortfarande att jag glömde bort att bli i hop med dig efter vem det nu kan ha varit?
- Sörjer är ett starkt ord. Jag tror att det var i den vevan som jag började lida av min falska bullemi (åt och åt, men glömde att spy). Om detta är relaterat kan jag inte svära på. Hade det blivit vi kanske jag aldrig träffat den underbara Decdia.
2. Står erbjudandet kvar, så jag vet vad jag kan ta vägen när detta förhållandet tar slut?
- Nu är man ute på farligt vatten. :) Man kan aldrig veta vad framtiden har i sitt sköte.


Bara Jag hade en hel del frågor:
1. Känner du aldrig suget efter att skaffa en egen blogg - bara för att ge igen?
- Absolut inte! Som superhjälte måste man vara en rättskaffens man och enbart arbeta med ett gott hjärta. Ordet hämnd vet jag inte ens vad det betyder.
2. Är det lika coolt att vara superhjälte som man skulle kunna tro?
- Coolare, på när som latex-exemen från dräkten.
3. tror du att dina vänner gillar dig på grund av dig själv eller för att du är gift med Decdia?
- Jag hoppas verkligen att det är pga den jag är, men vem vet? Kanske något att ha som diskussionsämne på nästa kompisträff? Kan bli en kort kväll.
4. Måste du ofta rädda din fru ur kniviga situationer?
- Det tycker jag inte. Det värsta har nog varit när någon av hennes strumpor snurrat sig så att tå-sömmen hamnat på undersidan. Då kan det uppstå viss panik.
5. Vad bör man tänka på när man letar efter en bra supehjälte? Kan man få offert? Några rekommendationer?
- Det är bara att titta i gula sidorna. Slå efter Panikpajjasar. Spindelmannen brukar vara ledig, så det blir nog inte så dyrt.
6. Vad föll du för hos Decdia?
- Absolut hennes skönhet.
7. Hur mycket måste du träna för att hålla dig så där vältränad!!?
- Som superhjälte har man det mesta gratis. Dock hjälper givetvis två timmar på gymmet i veckan till.


charlotte frågade:
1.hur glad på en skala är du idag att diana går ut?
- Hur glad som helst. Jag får ju möjlighet att sitta vid datorn utan verbala påhopp.


moi frågade:

1. Vad ska du roa dig med ikväll/natt då? Kanske rädda några liv, förgöra ondskan, titta på fotboll, träna, packa, sova eller?
- Ett trick som jag gjorde med Decdias tidigare undelat har jag numera även tränat med hennes hamster Börje. Man lägger sig i soffan med bar överkropp och lägger lite nötter i naveln som jag och hamstern delar på. Gärna med en fin fotbollsmatch på TV:n.
2. Hur mycket ser du fram emot morgondagens kväll?
- Hur mycket som helst! Trevliga gäster, god mat och.... aj f-n, Melodifestivalen *suck*
3. Gick batmobilen genom i besiktningen?
- Allt gick igenom på när som en lampa på registreringsskylten.
4. Känner du nån annan superhjälte (kanske Fantomen och frugan, vad hon nu heter)
- Känner och känner. Någon nickebekant har man väl. Brukar vara en hel del röj på den årliga "firma"festen.
5. Vilket tvättmedel använder du till "dräkten"?
- Yes. Utan tvekan. Det enda som kan ta bort svettfläckar på latex.


Gun ville veta

1.Brukar du passa upp på din fru? Om ja, på vilket sätt? Om inte, varför?
- Nästan en fråga för Decdia. Jag skulle säga väldigt mycket. Idag tillexempel har jag hämtat hennes vännina, kört de två festprissarna till stan och lovat att hämta dem inatt. Helt på eget initiativ och utan egen vinning,


Brutala Bloggen frågade följande:
1.Är du en romantisk person?
- Det vill jag inte påstå. Jag försöker, men som man tycker jag fortfarande att fotboll och öl är romantiskt.
2.Vad är det mest romantiska du gjort för din underbara kvinna?
- Klippte ut 30-40 pappershjärtan och spred ut på hallmattan med små söta ord på om Decdia. Eller så var det när jag sydde 60 st rispåsar till Decdia inför vårt bröllop. Hon fick de i julklapp och visste inte om det.
3.Vad är det mest romantiska HON gjort för dig?
- När jag fick köpa vår bil. Låter väldigt konstigt kanske, men det var något jag verkligen ville ha och det förstod hon. Det tycker jag är romantik, när man ger ens käresta det den andre vill ha.
4.Pizza eller hamburgare?
- HAMBUUUUUURGARE!!!
5.Håller du med reklamen när de sjunger "I'm lovin it!"?
- Inte "I'm lovin it" kanske. Snarare "It's a bukfylla". McDonalds är gott, men endast som en snabb lunch/middag.
6.Varför kallar Diana dig för Batman? Eller har du kommit på det?
- Delvis jag själv. För något år sedan när HippHipp gick på TV var där en sketch där en kille skulle iscensätta Tomas Brolins frissparksmål från VM 1994. Han går runt och pekar på barnen som säger vem de spelar (Brolin/Kennet Andersson/Henrik Larsson osv). I slutet av ledet står en liten kille som med bestämd stämma säger att han är Batman. Hur kul som helst och det har jag tagit fasta på. (http://www.youtube.com/watch?v=v7E7sQvoKkI)
7.Vad jobbar du med?
- Decdia säger att jag inte får säga reklam för det låter som om jag delar ut reklam på söndagarna. Du eller någon annan du känner kanske är medlemmar i Åhléns eller Kicks kundklubb. I så fall brukar ni kanske få ett månadsbrev med erbjudande och värdecheckar. Det är jag och en till i hela Sverige som kopplar ihop bilderna/texterna med namn och annan kunddata. Sitter framför en dator hela dagen. Så för att säga det kort kanske man kan säga programmerare.
8.Gillar du att laga mat eller köpa mat?
- Absolut att laga.
9.Diggar du färgen rosa?
- Även om rosa går bra med min svarta latexdräkt så kan man aldrig vara riktigt hundra när en kille klär sig i rosa.


Dansbandsfrun frågade:

1. vad var det som gjorde att du föll för Diana?
- Hon satte krokben för mig. ;) Nejdå, hennes leende, värme och skönhet.
2. Är hon full-i-fasen ofta? (hon har den glimten i ögat)
- Ganska ofta. När det är igång så är det svårt att stänga av.
3. Vad gör henne speciell?
- Se svar på fråga 1.
4. Kommer hon va bakis i morgon?
- Det kommer hon att vara. Hon blir snurrig bara av att gå förbi ett Systembolag.
5. Har du planer på att fixa en egen blogg?
- Jag tror inte att världen klarar av två bloggar i samma klass. Framförallt tror jag inte familjen Decdia klarar det. Kan sluta i hovrätten efter bråk om vem som ska få tillgång till datorn.
6. Är din svärmor lika rolig som din fru?
- Ja det är hon. Hur rolig som helst. I många avseenden är de två stöpta i samma form.
7. Hur är det att leva med bloggerskan DECDIA?
- Spännande.


Och sist vill givetvis Decdia också ställa frågor. Varför vet jag inte riktigt för innerst inne tror jag att hon vet svaren:
1.Vem har du som frikort nu när Britney Spears blivit galen och Jessica Alba fått barn?
- Jag vet att hon är upptagen men det får bli prinssessan Madeleine.
2.Var tog min bukett tulpaner vägen som jag beställde för ett tag sedan?
- Det tycker jag att du ska fråga din hamster.
3.Om du bara fick äta en rätt i resten av livet, vad skulle det då bli?
- Decdias grekisk vitlöksostfyllda hjärpar. Hur goda som helst.
4.Om du inte fick bo i Sverige, vilket land hade du då valt att bo i?
- Holland eller Irland
5.Vad gör mig till världens bästa fru?
- Ditt leende och din värme.
6.Hur är det att vara gift med en sån underbar kvinna som Decdia?
- Spännande.
7.Får du komplex av Decdias framgångar på nätet?
- Absolut inte. Jag får mina kickar av att rädda världen på nätterna och få lov att köra riktigt fort med batmobilen.
8.Är det inte jobbigt att hela tiden ha gay-Robin i hälarna?
- Absolut inte. Vi behöver alla en kompis som vi kan bestämma över.
9.Stämmer det att Decdia städar 8 dagar i veckan?
- Lovar du att hålla en hemlighet? Nej!
10.Har Decdia förändrats i och med sina framgångar?
- Hennes drömvärld med prinsar och prinssessor har inte blivit mindre direkt. Hennes liv framför datorn har också ökat kraftigt.
11.När ska du gå och skaffa Facebook?
- Ansiktisbok. Näää, tror inte detta. Du brukar berätta om det händer något spännande i världen.
12.Funderar du på att skaffa städerska som avlastning till Decdia?
- Har hon inte det? (läs Batman)
13.Varför får man inte se ditt ursexiga ansikte i bloggen?
- Den som väntar får se. Man måste lämna lite åt fantasin.
14.Varför har du smörat in dig hos Decdias släktingar
till den så milda grad att de gillar dig bättre än henne?
- Det har aldrig varit något medvetet arbete med detta. Det har bara skett. Alla gillar en superhjälte. Varför får du nog fråga dina släktingar.

Kommentarer
Postat av: Sarah

bugar o tackar för svaren



Riktigt kul det här, hoppas D har lika roligt i kväll :)

2010-03-12 @ 23:45:34
URL: http://minatankar-minaord.blogspot.com/
Postat av: charlotte

haha helt utan egen vinning. den kunde jag gått på om jag inte vore så luttrad

2010-03-13 @ 00:24:52
URL: http://kloppan.wordpress.com
Postat av: Kadri

vilka bra svar batman ger. ni är lika roliga ni



sv. Helt rätt. bara idioter sloss

2010-03-13 @ 07:51:00
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: thakock

Haha underhållande! ;D

2010-03-13 @ 08:48:36
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hahaha!

Svar på tal på varje fråga.

Ni är för roliga!

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-03-13 @ 08:59:15
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det där va en vikarie som heter duga, helt klart godkänd! men inget går upp mot orginalet;)

Glömde svara på din sista fråga... Jag heter numera Hanna Erikslund Gök men det uttala som tur är med G och inte J som i Sverige. Betyder dessutom himmel på Turkiska så när man säger det brukat det lägga sig lite och låter inte lika lustigt längre;)

Hoppas du hade en suuuperkul kväll och att Batman är snäll och passar upp dig idag!!

2010-03-13 @ 10:07:41
URL: http://teresiagok.blogg.se/
Postat av: Diana

Bra gjort hjärtat! Nu hade du så att du kunde underhålla dig under de timmar som jag var borta. Roliga svar med... två tummar upp! Puss

2010-03-13 @ 11:24:06
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ellis

173 cm! :D



Haha dina frågor var roligast till maken din!

2010-03-13 @ 11:45:26
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Det var några rediga svar det och dessutom lite svar på tal :-) Tackar så mycket!

Att göra något av kärlek och utan tanke på egen vinning - det är stort!!



Ha en fortsatt trevlig helg - trots Melodifestival!

2010-03-13 @ 11:49:19
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Kadri

Jag skrev ett inlägg om dig o mig. Hoppas att det är Ok.

2010-03-13 @ 12:43:06
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: moi

Till Batman! Tack så jättemycket för roliga, intressanta och avslöjande svar!

Och du schlagern brukar väl bli en ganska rolig tillställning tack vare sällskap av två ytterligheter ; frugan och svärmor......

Kram

2010-03-13 @ 13:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0