Eh... okej...

Då jag har börjat på en ny arbetsplats behöver jag fylla på några av mina delegeringar då den nya arbetsplatsen har vårdtagare med andra behov än vad de på den gamla hade.
Härom natten skulle jag vara lite ambitiös och läsa mig på om sondmatning.
Jag kom till sidan 8.

"Om det finns hinder i magsäcken ... eller om patienten har en stor gastroesofagal reflux kan sondspetsen behöva placeras i duodenum eller i jejunum... En nasoduodendalsond kan föras ner. Sondspetsen placeras då i duodenum. En tunn kateter kan anläggas, i samband med operation, direkt till jejunum via bukväggen. En PEG, gastrostomikateter eller knapp med dubbellumen kan användas när sondspetsen mynnar i jejunum."

Sen kom jag på att det nog inte var en speciellt bra idé att plugga klockan fyra på natten.
Anser mig vara hyffsat normalbegåvad men här gick jag bet.
Jag kan sondmatning och det är inte speciellt avancerat, så varför göra det mer avancerat än vad det är?
Skriv på svenska snälla MAS!
Kommentarer
Postat av: JuliaOfSweden

Hejj ;)

Fin Blogg :'D

Kika gärna in på min : www.JuliaOfSweden.blogg.se

Följa mej bloglovin '? :'D Iaf Tack o Hej :D

2010-01-07 @ 00:32:02
URL: http://juliaofsweden.blogg.se/
Postat av: MammaFiiia

Det är kul att du bloggar tycker jag=)

Jobbar du nu på dhöghemmet eller?

Jo med mig e de helt ok=)

2010-01-07 @ 09:11:32
URL: http://fiiias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0