Lite syrligt

Varannan jobbvecka är mindre rolig för min del,
då jag rockar loss med att jobba 50 timmar... detta är en sån vecka.
För att göra det hela ännu fräsigare så fick jag vara på jobb igår med,
min enda egentligen helt lediga dag, för att få utbildning och skriva prov.
Woho!
Men vädret var himla fint i alla fall, en riktig för-vårsdag.
 
Just det, har någon av er ett kontorsjobb?
Jag är ledsen att komma med dåliga nyheter, men det räknas inte som arbete!
Inte enligt min chef i alla fall...
Jag klagade på att jag varje månad får arbeta mer än mina schemalagda 100%
då det alltid är nåt möte eller utbildning som jag också ska gå in på.
Men tydligen räknas det inte som arbete eftersom det inte är fysiskt ansträngande.
Och att jag anser att det avbryter mina lediga dagar kunde hon inte alls förstå,
 visserligen får jag betalt men hon tyckte att ett litet möte var samma som fritid.
Kommentarer
Postat av: Znogge

Välkommen i gänget! När jag är på lägerskola och ansvarar för trettiotvå barn dygnet runt så får jag samma ersättning som vid konferens med övernattning. Jag säger inte mer...

Jo förresten, god morgon!

Svar: Det är bara så surt att avbryta en ledig dag och sen få 1½ timme betalt...
Decdia

2015-02-27 @ 06:32:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anette

Helt vansinnigt om du frågar mig. Har personen i fråga ingen liv (privatliv) utanför arbetet......tragiskt! Ett av våra barn på dagis sa att hennes pappa inte jobbade (ekonomichef) för han satt och lekte med pengar hela dagen ;)

Svar: Hon kan inte ha hört hur det lät själv...
Decdia

2015-02-27 @ 06:40:44
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: åsa i åsele

Förlåt... förstår inte?
Är Din chef dum i hela huvudet ;-)
Klart att om Du måste gå på möte under ledig dag så är det inte en hel ledig dag...
Fritid är inte lika med att vistas på arbetsplatsen.

Ha en fin fredag :)

Svar: Åh, du borde bli min chef!
Decdia

2015-02-27 @ 07:24:26
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: camilla

Jojo så är det att jobba i vården. Samma lika här.
Jag får ibland åka in till mitt jobb som är tre mil bort för att gå på "möte" som är en timme.
Jag går alltså back dom dagarna. För bensinen är ju dyrare än en timmes saldo...
Kram!

Svar: Alltså, det är helt sjukt! Och jag måste in typ 6-7 lediga dagar för att få ihop nog med timmar till en ledig natt... Suck.
Decdia

2015-02-27 @ 07:39:03
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Jag har svårt att förstå deras inställning. Jag har jobbat på kontor och... Hmm... Jag kanske förstår deras inställning ändå. ;-)

Nejdå. Jag tycker att fritid är mer värd än pengar och att dom där mötena borde räknas in i arbetstiden. Sådetså!

Kram och gomorron!

Svar: Det tycker jag med, vill de att jag ska komma in så får de ju stryka nätter för mig!
Decdia

2015-02-27 @ 08:16:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ok, du kanske inte blir så trött i kroppen på kontorsstolen, men knoppen får jobba en hel del.
Jag förstår inte att man vill ha personal som jobbar mer än 100%, de måste bli både trötta, okoncentrerade mm.
Och inte får ni nån som helst kompensation i ledighet, vare sig helger eller helgdagar.
För att inte tala om när ni ska ta ut era semesterdagar.
Jag blir sååååå arg!

Svar: Nej, att alltid jobba mer än 100% låter helt galet i mina ögon. Och så många lediga dagar som går åt till sånt här. Morr.
Decdia

2015-02-27 @ 08:44:00
Postat av: moi

Jag blev så arg att jag blev anonym.

Dessa jobbförutsättningar ger vi dem som ska ta hand om våra gamla och sjuka.
SEN klagar vi på hur våra anhöriga blir behandlade.
Ååååååå

Svar: Åh, jag ska kunna vara på möten mellan två arbetspass dessutom. Sömnbehov, vad är det? :)
Decdia

2015-02-27 @ 08:45:12
URL: http://moiochjag.blogg.se
Postat av: Ami

Men vad är det för en chef ni har egentligen??
Det verkar ju inte klokt :(

Men hoppas du ändå kan få en trevlig fredag!

Svar: Jag är ju ledig fram till 21 så jag satsar på att ha det bra. :)
Decdia

2015-02-27 @ 12:26:33
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Comsi Comsa


Jag skulle aldrig accepterat möten på min fritid, men jag hör att detta börjar bli allt vanligare för många, jag undrar varför så många låter det ske?

Svar: De är svårt för min del då jag bara jobbar nätter, det är sällan det är möten och utbildningar då. :) Så jag förstår att jag måste in på dagen, det jag reagerar på är att jag förväntas jobba precis lika mycket på nätterna trots att jag "arbetar" på dagen med.
Decdia

2015-02-27 @ 15:18:27
URL: http://egopyret.blogspot.com/
Postat av: åsa i åsele

Finns det inte någon regel om att Du ska sova/vila, vara ledig visst tid mellan Dina nattpass?

Det kan bara vara inom vårdsektorn de har så galna arbetstider (och chefer) om Du hade barn, skulle Du då lämna in barnet på dagis under Din lediga dag, vilket innebär mer tid på dagis = ökad kostnad, nej fram med bättre planering.

Svar: Jo, det finns regler men dels verkar de vara luddiga och sen struntar de i dem...
Decdia

2015-02-27 @ 17:04:49
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Det är skitdåligt internet på hotellet vi är på nu. Och det har inte med mottagningen att göra - den är perfekt. Men hastigheten... 0,25? GAAAHHH!!!!
:-)

Svar: % eller? :)
Decdia

2015-02-27 @ 21:33:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Oj då! Frågan är om din chefs jobb räknas över huvudtaget? Tycker vi bestämmer att det är världelös tid.
Fy så irriterad jag blir!
/P

Svar: Det borde inte räknas enligt hennes egna bestämmelser...
Decdia

2015-02-27 @ 22:13:45
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0