Matbloggen rapporterar

Batman jobbar väldigt mycket just nu.
Och när han jobbar så är han på plats i minst 12 timmar.
Detta innebär att han äter samtliga av dagens mål på arbetet
och kan därför inte direkt styra vad det är som serveras. 
Men nu har han varit ledig i två hela dagar, woho!
Och därför fick han igår välja (och tillaga, mohahaha) den mat
som han allra mest i hela världen var sugen på.
 
Batman må vara en kock som är utbildad i fine dining,
vilket han är superbra på att tillaga, men hans personliga favorit
är hamburgare.... gärna med så mycket ost och bacon i som möjligt.
Allt är givetvis hemmagjort...
Hamburgare av högrev, hamburgerbröd (med potatismos i!), chilicheese,
pommes av sötpotatis, dippa till dem och lite fyllning till burgaren.
Det på bilden är min burgare, jag hade specialbeställt en liten en,
då jag inte är fullt lika galen i hamburgare som maken min.
Men det var gott! Och mättande... rap.
Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Hälsosam mat är aldrig fel, ju!
Bara man är stor nog i mun. :)

Svar: Där är liiiite sallad i burgaren. :) Men målet med måltiden var inte att det skulle vara nyttigt utan att Batman skulle bli glad.
Decdia

2014-07-04 @ 08:43:04
Postat av: Mita

Oj,oj,oj, så gott det ser ut. Det finns nog inget som slår hemma lagade hamburgare. Det ser verkligen mättande ut också...
Kramar♥

Svar: Det mättade väldigt fort! Fick kämpa för att få i mig allt. :)
Decdia

2014-07-04 @ 09:10:53
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se
Postat av: Ami

Haha! Sååå liten tycker jag inte din hamburgare såg ut att varar :) Men supergod....Men vad är det som du har på höger sida på tallriken? Det som ser friterat ut.

Svar: Det är chiicheese, sån man kan köpa på hamburgerställen. Friterad ost med jalapenos i. Min burgare var på 60g. :)
Decdia

Postat av: Ami

Jag vet att det blev fel URL.....Men nu känner du mig så du vet ju att jag snurrar till det i bland :)

Svar: Men bara en av samma kommentar! :)
Decdia

2014-07-04 @ 09:52:54
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Camilla

MMmm, smarrigt! Och vilka fina tallrikar ni har! Vi är på g att byta ut vårt porslin, ska bara försöka komma på vad jag vill ha för nåt.... De tallrikar vi har idag är det färgglada blommor på, det går iaf bort!

Svar: Tackar! Vi har lite olika porslin, kul att kunna variera sig. Dessa är från ikea så inget flådigt alls. :)
Decdia

2014-07-04 @ 11:49:40
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Hahaha - Finns ingenting bättre än en
glad Batman!!!

Svar: Oftast är det mitt mål! :)
Decdia

2014-07-04 @ 15:27:51
Postat av: Ama de casa

Kallar du den där burgaren liten??? Haha!
:-)

Allt är alltså hemmagjort? Innebär det att ni trampar ert eget vin också nuförtiden? Ja, jag minns ju att det fanns en vin-del i utbildningen, så varför inte?
:-)

Svar: 60g kött är väl inte mycket? På "Batmans" restaurang gör de burgare på 200g...Sen är det faktiskt hemmagjord flädersaft i glasen!! (okej, det är det inte... jag ljuger för att få rätt)
Decdia

2014-07-04 @ 16:50:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Jag konstaterade att min "gamla" samsung S3 också hade vändbar selfiefunktion och panorama. Jag testade panoraman i dag - med mindre lyckat resultat, tror jag... ;-)

Svar: Tsss, det där hade du ju kunnat fråga mamma om! Hon har samma telefon som dig. :)
Decdia

2014-07-04 @ 17:32:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Så typiskt! Det enklaste för folk som är bortskämda med det allra bästa!
Vi har nog lite olika uppfattning om vad liten är! :)

Svar: Meeeen, den är ju bara på 60 gram! Det är pyttelitet... de små hamburgarna på hak brukar ligga på 90g.
Decdia

2014-07-04 @ 19:51:05
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Znogge

Tror det var precis lagom storlek på burgaren. De är ganska så mättande.

Känner igen arbetspassen. Yngsta fröken börjar 11:00 och jobbar tills köket stänger. Brukar bli 13 timmar... Inga smygpauser där inte!

Svar: Nej verkligen inte! Jag beundrar Batman som gått från ett välbetalt mån-fre 8-17 arbete för att följa sitt hjärta och göra det han älskar. Men hur han orkar förstår jag inte... Nästan 250 timmar kommer han jobba i juli.
Decdia

2014-07-04 @ 21:52:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Men det måste vara härligt att verkligen göra det man vill! Pengar är en del men inte allt. YF:s nästa arbetsvecka blir 78 timmar och det bär respekt med sig. Men hon hoppas på generös dricks :-)

Svar: Det är det som man håller tummarna för! Dessvärre verkar det vara som om större sällskap liksom glömmer bort att dricksa då alla har fullt upp med att betala sin del.
Decdia

2014-07-04 @ 22:28:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hörni

Men guuud vad bra du har det. När Batman är hemma alltså. Hoppas han inte tröttnar på att laga mat snart bara, nu när han jobbar med det. :)

Svar: Oftast är det ju jag som lagar maten här hemma. Fast okej, oftast är det bara jag som är hemma med. ;)
Decdia

2014-07-04 @ 23:10:43
URL: http://horni.blogg.se
Postat av: Anette

Vilken lyx att bo med en kock.....

Svar: Fast kocken är ju nästan aldrig hemma... ;)
Decdia

2014-07-04 @ 23:38:49
URL: http://anettan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0