Jag har ju semester!!!

Batman har varit närkontakt av något elakt djur.
(han skyller på mig eftersom jag envisas med att ha
fönster öppna nu när det är skitvarmt.... fy på mig)
Exakt vad det är vet vi inte,
men han har aldrig förut reagerat på bett eller stick.
Han har ont, det är rött och det är varmt.
Sjukvårdsupplysningen sa att det kanske kunde vara helt normalt...
... eller inte -det känns ju väldigt tryggt.
Även om det syns dåligt på bild så har jag markerat upp området,
för att kunna se om det sprider sig eller ej.
 
Fy fasiken!
Jag håller mina tummar att det inte blir värre.
Jag menar, jag har ju semester nu och är fri från allt som kallas vård. ;)
Kommentarer
Postat av: Ami

Nä,det syntes nästan inte alls att du markerat området på benet ;)
Och vilket elände om du nu ska behöva ta hand om din sjuka man på semestern....
Nej! Usch, det såg faktiskt riktigt otäckt ut. Men Patrik blir också sån ibland när han blir stucken av något. Hoppas verkligen inte det blir värre!

Svar: Det blev ett litet syftningsfel där, jag menade att det röda syntes dåligt. :) Jag är överkänslig mot myggbett så får jag ett blir det alltid jättestora blaffor, men Batman har aldrig reagerat på sånt förr så därför blir man ju lite orolig.
Decdia

2014-07-12 @ 08:24:11
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Anette

Usch det ser inte bra ut, hoppas det inte är en äcklig fästing som varit där......

Svar: Det ser ut som ett stickhål i mitten... äsch vi får se. Än lever han. ;)
Decdia

2014-07-12 @ 08:51:36
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: Moi

Jag råkade ut för detsamma. En jättesvullnad (på samma ställe) och benet nästan domnade bort.
Mitt försvann av sig själv ganska snabbt och jag vet inte vad det var.
Hoppas Batmans gör detsamma! Vi vill inte ha fler sjuklingar ju!

Svar: Batmans kom i förrgår men svullnade upp igår. Det har inte blivit värre över natten i alla fall. Puh!
Decdia

2014-07-12 @ 08:55:23
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Stackars Battis... DUMMA elaka kryp! Hoppas det blir bättre snart.
(Om inte annat för din skull ;-) )

Gomorron!

Svar: Det har i alla fall inte blivit värre. Puh!
Decdia

2014-07-12 @ 09:25:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Så brukar mina myggbett se ut. Se upp så det inte blir en röd cirkel runt för då skulle det kunna vara en fästing. Fast man brukar se dem... Hoppas att det lägger sig snabbt!

Svar: Mina myggbett brukar bara bli väldigt stora (alltså den innersta pluppen Batman har), har inte det där röda runt om själva pluppen. Man blir ju lite orolig eftersom han aldrig reagerat på bett tidigare.
Decdia

2014-07-12 @ 10:52:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Veronica

Hejsan,

Det är aldrig trevligt men oväntade bett som man inte har någon aning om var de kommit från.
Jag har ingen erfarenhet av hur det ser ut när fästingar är involverade men hoppas att ingen sådan är orsaken.

Önskar en skön lördag för er båda och en trevlig semester

Kram/Veronica

Svar: Hoppas att det bara var en väldigt elak mygga!
Decdia

2014-07-12 @ 10:56:54
URL: http://snottren.bloggplatsen.se
Postat av: Ama de casa

sv: SJÄLVKLART bjussar jag på mat på nya stället. Hoppas bara att Ami's träd ger mer skörd snart, för pengarna i madrassen är snart slut...
:-)

Svar: Du kan kanske ta lite av pengen och köpa gödningsmedel? Om pengen är slut går det ju att fixa "naturlig" gödning med... men lukten kan kanske sprida sig till er altan`.
Decdia

2014-07-12 @ 11:49:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Hästfluga eller Broms, (Brons?) som den nog heter?
Blev ofta biten förr i min ungdom, hundra år sen.....
Jag var mycket i stall då, på den tiden. Då går det snart över. Smörj med alsolgel. (Jag doktor i mitt förra liv).
/P

Svar: Hihi, du är en bra läkare för det var precis vad sjukvårdsupplysningen rekommenderade. :)
Decdia

2014-07-12 @ 15:00:59
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0