Resumé av årtiondet, året och spådom inför 2010

Nu går vi in på ett nytt år och ett nytt årtionde - vad passar då bättre än en resumé av tiden som gått och lite spådomar om vad som komma skall.

Så, vad har hänt i mitt liv under de senaste tio åren? Jo, en massa. Kan lugnt påstå att dessa tio åren har varit de mest händelserika i mitt liv. Jag gick in i millenniet som 18-åring och lämnar årtiondet som 28-åring.

Jag har:

  • Gått på bal
  • Tagit studenten
  • Träffat min man
  • Förlovat mig
  • Flyttat hemifrån
  • Haft mina första ”riktiga” jobb (sommarjobb, deltidsjobb, barnpassning har jag haft sedan tidigare).
  • Flyttat totalt fyra gånger
  • Opererat mig två gånger
  • Varit sjukskriven fyra gånger
  • Gått på 1 dop, 5 bröllop och 2 begravningar
  • Läst till undersköterska
  • Gift mig
  • Upptäckt scrapbooking
  • Haft tre missfall
  • Följt mannens resa från fabriksarbetare, till student och slutligen ingenjör
  • Tagit mitt första lån
  • Blivit, långt om länge, fast anställd

 

Höjdpunkter från mitt 2009

Året började i botten, sen gick det uppåt, sen lite ner igen och nu precis mot slutet började det vända uppåt igen.

I mars var det dags för mannen att nolla, inte mindre än 30 fyllde han. Vi flydde Skåne och firade födelsedagen i huvudstaden (mitt första besök där i vuxen ålder). På kvällen åt vi Nobelmiddag i Stadshuskällaren, mitt livs bästa matupplevelse som jag hoppas att vi gör till en trevlig vana!

Bästa vännerna fick varsin liten pojke och jag har haft turen att få följa de båda under sina graviditeter. Härligt att få bli ”moster” till dessa små godingar, välkomna till världen Emil och Carl!

2009 gick i vinstens tecken: jag vann den årliga tävlingen på midsommar, vann båda vadslagningarna vi tjejer hade och jag hade flest rätt i årets spådomar.

Jag har ”tagit tag” i min scrabooking mer, skaffat mig mer kunskap och material. Har även sett att jag utvecklas mer och mer. Med lite tid så kanske jag till och med går och blir bra på det.

Efter några månaders pina så fick vi äntligen lägenheten vi suktat efter, en nybyggd trea på bottenvåningen med en egen liten trädgård. Flytten dröjer dock tills sommaren, på tok för lång tid om du frågar mig!

Precis i slutet av året fick jag en ny tjänst och en ny arbetsplats. Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig, men jag har bra ”feelings”. Saknar dock mina gamla kollegor en massa redan.

 

Vad händer 2010?

Varje år skriver jag, mannen och mamma en lista med vars 15 spådomar. Listan får inte bestå av saker man vet ska hända eller saker man själv kan påverka. Jag hoppas att jag får en vinst i år med!

Under 2010 har vi blivit bjudna på inte mindre än tre resor, några av resorna blir vi bjudna på allt! Helt otroligt! Dock har vi inte möjlighet att följa med på alla tre, ingen av oss har semesterdagar nog för det… Tyvärr. Men någon resa ska det väl förhoppningsvis bli, sen om det blir Florida, Kina eller Egypten är en annan fråga.

Vi kommer att flytta och förhoppningsvis trivs vi ypperligt på det nya stället. Jag misstänker också att mamma kommer att flytta, om det inte blir lägenheten hon spanat in just nu så blir det säkerligen en annan.

Får man lägga in en önskan om en graviditet med? Det går ju inte så bra för oss, men kanske 2010 blir ett bra år! Dock kommer vi fortsätta med den avslappnade ”que sera sera”-stilen.  I det stora hela hoppas jag i alla fall att jag och alla kring mig får må bra detta år.

Jag hoppas också att jag fortsätter att utveckla min scrapbooking, kanske jag vågar mig iväg på en träff. Ett löfte är också att scrappa mer

Kommentarer
Postat av: Kajsamajsan

Gumman, det är ju väldigt vad det har hänt mycket för dig på 10 år. Ska bli spännande att följa dina nästkommande 10 år! =) Calle hälsar med ett ylvrål till moster. Stora kramar och Gott Nytt år!

2009-12-31 @ 16:35:59
URL: http://familjenroubert.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

☆¸¸.•*¨*•☆Gott nytt år ☆¸¸.•*¨*•☆

2009-12-31 @ 22:27:15
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Em

Låter som du får ett jättefint år! Blev lite ledsen i ögat över att du inte upplever att bli gravid som du vill? Jag var ofrivilligt barnlös i 10 år.. Jag håller tummarna för speciellt den biten.



God fortsättning!

2010-01-01 @ 15:23:19
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: rosemarie

hehee , jag har faktiskt ingenaning.. Jag kände att jag ville pyssla och det enda vi hade hemma va papper så jag tänkte. hmm ja jag kan väl göra några figurer (A)

2010-01-01 @ 15:26:00
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/
Postat av: Marina

Kul med nya bekantskaper! vad duktig du är, både med att göra kortoch blöjtårtor..!? Har aldrig sett förut, vilken perfekt present till en nybliven mamma!

Jag har tittat runt lite, men kommer tillbaka .

Ha en bra kväll. :D

2010-01-01 @ 18:36:27
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Em

Sv: Vad jobbigt! Jag utgår från att du med "tester" är säker på att de har gjort allt? Folk brukade säga till mig "sluta tänk på det, då funkar det". Men det gick bara inte och att sluta tänka på det var som om jag skulle ta ifrån mig själv hoppet. Jag håller tummarna och "krysser fingrene" som vi säger i Norge.

2010-01-01 @ 21:41:26
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Miss Juni

Roligt/spännande att läsa...tycker det är viktigt att summera året som gått...även att fundera över kommande år, men tycker nog det är nästan viktigare att se tillbaks på året som gick för att reflektera över vad som var bra, vad som var dåligt...vad vill jag ta med mej - vilket vill jag göra bättre? Så kan man gå in i det nya året på lite lättare fötter och förhoppningsvis lämna ev "jobbigheter" bakom sig. Lycka till med 2011!! Kram!

2010-12-31 @ 12:57:01
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0