Recension

Jag fixade bort vinterpälsen idag.
Det var Jenny och Kajsa som tipsade mig om epilator.
Den skulle vara såååå bra samt inte ge röda plidor.
Visst, den kunde göra yttepytte ont i början
men allt sånt skulle bli bättre efter ett litet tag.
Jag tror inte Jenny och Kajsa tycker om mig...
1. Det gör jätteont.
Alltså, det gjorde mindre ont att tatuera sig
och då är det ju ändå en nål som penetrerar huden.
2. Det tar ojämnt.
Visst, det kan vara att jag hanterar den fel
men nu har jag två ben som är fläckvis ludna.
3. Jag får prickar.
Min bikinilinje är så irriterad att jag ser ut att
ha all världens könssjukdomar.
Kommentarer
Postat av: camilla

FÖRST!?

Svar: Jepp!
Decdia

2013-04-20 @ 15:29:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: camilla

Hihihi...men det kanske det du har ;)
Kram!

Svar: Oh ja, det är bara att jag tänkte skylla på epilatorn istället... ;)
Decdia

2013-04-20 @ 15:30:21
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: camilla

Äh..jag tar hela pallen. Lix..liksom ;)
Kram!

Svar: Lix pix!
Decdia

2013-04-20 @ 15:30:50
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Oooo... det där är en killermaskin!! Jag har gömt min låååångt inne i ett skåp, jag hoppas jag inte hittar den. Är verkligen Jenny och Kajsa dina vänner?

Svar: Jag börjar undra om de verkligen är det...
Decdia

2013-04-20 @ 16:13:18
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: moi

Jag har lovat mig själv, och mina ben, att aldrig vara i närheten av en sån maskin.
Har sett den "in action" en gång och det räcker...
För säkerhets skull kanske du ska fixa penicillin..

Svar: Och stelkrampsspruta... Men man måste ju testa!
Decdia

2013-04-20 @ 17:27:32
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag vill minnas att jag talade om att det gör ONT men att det blir bättre om man gör det regelbundet! Prickarna är extrema ja men det lägger sig efter några timmar-håll ut!

Svar: Jag gööör ju det regelbundet, tror jag har gjort det tre fyra gånger sen jag fick den. Prickarna... jag tror jag blöder, typ. ;)
Decdia

2013-04-20 @ 17:37:52
Postat av: Mallan

Hahahaha! Det är bara de två första gångerna det blir så :-)

Svar: Men hallå, jag har säkert testat den tre-fyra gånger nu!
Decdia

2013-04-20 @ 17:51:59
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Jag köpte en sån för flera år sen. Har aldrig vågat använda den. Den står - likt Carinas - långt in i ett skåp. Anders har sagt att: den här kan vi väl slänga? Flera gånger.
Men jag vägrar. En dag kanske jag finner modet... ;-)

Svar: Testa måste man ju! :)
Decdia

2013-04-20 @ 17:52:35
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Jag har varit nära att testa. Men sen har jag kommit att tänka på ett klipp i AFV där några ungar hade kört fast leksaksbilar i pappans hår. Det såg ut att göra jätteont...
:-)

Svar: Haha, den filmen minns jag! Och ja, det är lite så det känns... men håret ska inte vara så långt när man använder epilator, det var kanske där jag gjorde fel.... hade nämligen hela vinterpälsen på.
Decdia

2013-04-20 @ 19:13:16
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Rappligt är rikssvenska för rangligt. Bäst jag kilar över till din mor och berättar det för henne också :-)

Svar: Är rangligt skånska?!?!
Decdia

2013-04-20 @ 19:13:57
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Angela

Tacka vet ja rakhyvel, makens alltså hihi =)

Svar: Haha, jag har en egen Gilette! Tydligen ville han inte dela allt med mig... (hrm, jag har för mig att han lovat att göra det)
Decdia

2013-04-20 @ 19:14:37
URL: http://angelasand.blogg.se
Postat av: Jenny

Vem vill inte se ut som en nyplockad kyckling? :) Jag blir lite inspirerad och får nog damma av min tortyrmaskin...om jag hittar den...kanske....eventuellt....

Svar: Hmmm... vem behöver fiender när...
Decdia

2013-04-20 @ 19:25:39
Postat av: Småländskan

Plidor??? Vad f-n är plidor????
Men herregud lilla unga damen, vad håller du på med?
Trots jag nästintill skulle kunna vara mormor till dig, så vet jag i alla fall hur man rakar benen och den s.k. bikinilinjen (den jag hade där för många år sen, men som numera rasat ner...)
Man tar helt enkelt sambons/makens rakkräm, gnider ut den med konstens alla regler, sen snor man åt sig hans rakhyvel och sen.. ja sen.. rakar man helt enkelt!
Att han, sambon/maken efter ett tag undrar varför den där hyveln är så ovass, ja då är det bara att himla med ögonen, sträcka ut benet och låta honom ... se och känna resultatet!
Nåt mer du vill veta?

Svar: Plidor är skånska för prickar. :) Jag brukar raka mig med rakhyvel (en sån som karlar har, fast jag har en egen) och även om bladet är nytt så får jag plidor... Och du, jag jobbar med gamla och har sett det mesta, men en ner rasad bikinilinje är något nytt. ;)
Decdia

2013-04-20 @ 19:30:00
Postat av: Ama de casa

sv: Rangligt är också rikssvenska. Båtar kan vara rangliga. Bord är rappliga.
PS: På min epilator (som jag aldrig använt, som sagt) stod det att man inte skulle använda den på känsliga ställen. Dit ansåg jag att bikinilinjen hörde. Och sen när jag tänkte närmare efter - hela jag!
:-)

Svar: Haha, jag vet inte var min får användas men jag önskade mig en sån eftersom jag hade problem med plidor på bikinilinjen och blev tipsad om denna av J och K.
Decdia

2013-04-20 @ 19:37:24
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jodå. Jag är jättekänslig!

Svar: Stackars Ama... ;)
Decdia

2013-04-20 @ 19:37:42
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

Då lilla stumpan (ironi) ska jag berätta för dig vad nerrasad bikinilinje betyder. Det betyder inget konstigare än att alla andra linjer liksom hasar/rasar ner när man blir i en viss ålder! Så också den s.k. bikinilinjen!
För ca hundra år sen läste jag i en damtidning (!!) att man som äldre rasar ca 10-15 cm neråt. Då skrattade jag, tyckte det var så otroligt. Om jag säger så alltså.. idag skrattar jag inte!! Jag blir mest förbannad att de hade rätt!
Japp, så är det, men det är roligt ändå. Kanske mest för man kan roa andra...
Nej, jag har inte ålderskomplex, men jag blir förbannad på mig själv att jag inte tar tillvara den kropp jag har...

Svar: Men alltså, de flesta gamlingar har ju typ ingen kroppsbehåring! (förutom i ansiktet, där växer det och frodas medan resten är lent som en babyrumpa)Sen finns det ju folk (ingen drottning nämnd) som snart får skägg så mycket som de lyfter sig. Hehe
Decdia

2013-04-20 @ 19:57:16
Postat av: Småländskan

Och ja, jag glömde: såklart man får "plidor" när man rakar sig, men man måste ha framförhållning! Raka sig lite innan liksom, sen är man plidor-lös när det väl gäller.

Svar: Men då hinner det ju växa ut typ! Stubb kommer ju på två dagar!
Decdia

2013-04-20 @ 19:59:56
Postat av: Susanne P

Nog för att jag gillar onödiga pryttlar men jag har inte ens varit i närheten av en sån där tortyrmackapär.
Tacka vet jag Veetkrämen som man bara stryker på och sen spolar av! (ja, ja, det går åt lite extra när vinterpälsen ska av men den är iaf smärtfri!)
Kram

Svar: Jag körde länge med veet men tyckte att håret kom tillbaka så snabbt. Nästan lika snabbt som vid rakning. Ett tag vaxade jag, det var bra! Men det var ett jäkla pill och tog en massa tid.
Decdia

2013-04-20 @ 22:36:51
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Miss Juni

Jag höll andan där ett tag...med tanke på vilka märkliga fotbilder vi fått se, var jag orolig där ett tag - att vi skulle få se dom här könssjukdomarna! :)

Svar: Haha, även jag har mina gränser...
Decdia

2013-04-20 @ 22:42:11
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: VisaLiza

Fy en sådan där är rena tortyren! Min mor hävdade ungefär samma som dina kompisar så jag skaffade mig en. En enda gång blev den använd och sedan aldrig mer. Hävdar än idag (tio år senare) att min mamma inte kan vara helt förtjust i mig! Liza

Svar: Det måste vara människor med järnhud som rekommenderar nåt sånt!
Decdia

2013-04-20 @ 23:30:13
URL: http://visaliza.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Men fyyyy, nej tack, jag rakar istället. Regelbundet, året om, det tar två minuter, så slipper jag de s.k plidorna. :)

Svar: Två minuter?!?! Jag har två ben, inte jättelånga men ändå, två armhålor och en gigantisk bikinilinje! ;)
Decdia

2013-04-21 @ 00:46:06
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mindre lik en plockad kyckling idag?

Svar: Vänta ska jag kolla efter.... nja, lite bättre... men jag blev lite sårig av den på vissa ställen.
Decdia

2013-04-21 @ 08:17:14
Postat av: Ninni

Den gör skitont, kommer aldrig mer att använda en sån =)
Då är det bättre att vaxa..ha en go söndag!!

Svar: Vaxa är bäst, förutom att det är lite krångligt när det rinner åt att håll. Haha!
Decdia

2013-04-21 @ 09:46:39
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0