Projekt

Jag har påbörjat stickprojekt nr 2, en mössa.
Visserligen har jag ett stort huvud,
men jag tror att jag har överskattat mitt mått lite...
(jag mailade mamma om hjälp, men konstigt nog så
verkar hon inte ha jour på sin jobbmail elva på kvällen...)
Vi får se vad som händer, 
antingen blir det en jättemössa eller så river jag upp 
rubbet och påbörjar stickprojekt nr 3, en kofta.
Köpte nämligen tio svarta nystan igår.
Lite kaxigt kanske med tanke på att jag bara stickat en halstub
och jag har inte riktigt koll på avmaskning och sånt.
(inte så som man avmaskar djur då alltså, det är inte så avancerat)
Men men, man lever bra en gång. 
I värsta fall så står jag väl där med världens längsta halsduk.
Kommentarer
Postat av: Moi

God morgon! Jag förslår att du minskar på antalet maskor, mitt "recept" utgår från stickor nr 4-4½.
Av det svarta garnet föreslår jag att du gör en (lång)väst. Mycket lättare än en kofta!

Svar: Vi får se hur det blir jag drog upp det som är på bilden och började om med lite färre maskor. :)
Decdia

2012-11-20 @ 07:10:41
Postat av: Moi

Och nej kl 23 var jag inte speciellt aktiv! Varken på jobbet eller nån annanstans!

Svar: Dålig stil...
Decdia

2012-11-20 @ 07:11:09
Postat av: ♥ Carina ♥

Men en mössa till dig själv är väl onödigt.
Du har ju redan en som är så fin :-)
Kram och god morgon!

2012-11-20 @ 07:24:18
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Batman

När man ser det tagna fotot på din stickning så får i alla fall jag av någon outgrundlig anledning lust att brista ut i skönsång:
"Min hatt (läs mössa) har tre kanter, tre kanter har min hatt".....

Svar: Tja, lyckas jag med denna vet jag vad årets julklapp blir... ;) Puss
Decdia

2012-11-20 @ 08:22:19
Postat av: Afrodite

Lyssna nu på Mamsen och läs hennes recept noga...:)
Ja, lite kaxigt är det ju, men det visste jag ju redan. Ja, att du är kaxig alltså...;)
Battis! Hahaha! Förstår hur du tänkte faktiskt...;)

Kram och godmorgon fina Princess! ♥

2012-11-20 @ 09:33:20
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag håller med Battis :-)

Jag stickade en jättefin mössa med mitt namn på när jag åkte till alperna första gången för att åka skidor 1976. Använde rundstickor. Perfekt, för då behövde man bara sticka "framåt", typ. Den blev dock på tok för stor, men skidglasögonen gjorde att den inte ramlade ner i ögonen. Så mitt tips är:
Strunta i att avmaska - köp skidglasögon.
:-)

Gomorron!

2012-11-20 @ 09:34:59
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Jag somnade inte. Det var dags med lite kvalitetstid med Någon. Filmtajm :-)
(Att jag sen somnade till filmen, det är inget ovanligt... ;-) )

2012-11-20 @ 11:12:08
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Moi

Batman träffar verkligen mitt i prick!
Vilken ritning använde du till trekantsmössan?

Svar: Bah! Den var för stor för att få med på bild om jag inte böjde den!
Decdia

2012-11-20 @ 11:57:49
Postat av: Batman

Moi: Jag skulle gissa en bit herrgårdsost som ritning. :)

Usch vad dum jag är. Den kommer att bli hur fin som helst.

Svar: Vi kan ju säga som här, blir den snygg så använder jag den. Blir den inte snygg så får du den. ;)
Decdia

2012-11-20 @ 12:25:31
Postat av: Moi

Batman; det tror jag också - att det blir jättebra alltså!

Svar: Vi får se...
Decdia

2012-11-20 @ 12:59:26
Postat av: Znogge

Mössa sa du? Är det helt säkert... Nåja, lycka till...

2012-11-20 @ 13:52:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Sabina

Vad är det för mamma du har som inte tillgänglig dygnet runt? Blir mössan förstor så är det ju julafton snart. Perfekt julklapp.

2012-11-20 @ 15:00:03
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: Therese

Hahaha, jag bara skrattar...får inte fram något vettigt alls att skriva :)
Kramar

2012-11-20 @ 15:05:36
URL: http://tess74.blogspot.com
Postat av: Hörni!

Ser ju jättefint ut, haha. Det blir nog bra. NÅGOT blir det nog i alla fall. :)

2012-11-20 @ 22:18:54
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0