Lappar

"Bättre att förekomma än förekommas"... nej, jag är inte världens bästa författare.
Speciellt inte här i bloggvärlden -här jag tar mig en massa friheter.
(samt tusen slarvfel... fast mina felaktiga paranteser och punkter är medvetna)
 
Vi har en städerska/allt i allo på jobb som älskar att sätta upp lappar.
Det är så pass illa att David Batra nog hade kunnat skriva
minst fem böcker med hjälp av hennes lätt överdriva missbruk av "väggpoesi".
Grejen är bara den att en del är ganska mycket av det är svårtolkat...
Jag är en väldigt laglydig person.
Därför höll jag på att missa bussen hem en morgon då jag hade:
1. Fullt upp med att försöka hitta komposteringskärlet inne på dass.
2. Leta efter toalettpapper... förlåt, toa papper... på golvet att torka mig med.
Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Jaaaa :)

2015-11-28 @ 17:34:57
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Haha! Klart underhållande :-) Fast jag undrar om den lappen verkligen var meningen att roa där på toa... ;-)

2015-11-28 @ 17:57:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Oj, förstår att du blev försenad ;-)

2015-11-28 @ 19:09:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anette

Haha du är ju för rolig.....

2015-11-28 @ 19:19:18
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: Kattis

Fast den är ju inte svår att förstå. Jag är ganska övertygad om att du förstår precis vad personen menar och att du bara gör dig lustig över att någon inte är helt haj på det språk du har som modersmål. Får det dig att må bättre på något sätt?

Svar: Ja, jag gör mig lustig över hennes språkbruk. Men nej, det får inte mig att må bättre på något sätt alls. Jag såg det som ett roligt blogginlägg. Och nej, hon är har inte svenskan som modersmål (men hon har bott här längre än vad jag är gammal). Men jag har "ursvenska" kollegor som skriver värre saker än det här på Facebook, en dag kanske jag gör ett blogginlägg av det med.Slutligen så tyckte jag faktiskt att lappen var svår att förstå. Grejen med "toa papper" på golvet förstod jag, men bindorna i kompostering tog det några sekunder innan jag fattade.
Decdia

2015-11-28 @ 22:15:05
Postat av: Kattis

Förlåt, jag menar att den inte är svårtolkad. Ganska lätt att tolka faktiskt. Trots särskrivning och fel ordval.

Svar: "Genom sig själv känner man andra". Jag är en person som helst har både hängsle och skärp, alltså ber jag alltid någon/några att kontrolläsa det jag skriver på arbetet. Privat är en grej, men på arbetsplatsen anser jag att man ska vara professionell och korrekt.
Decdia

2015-11-28 @ 22:16:06
Postat av: Veiken

Din mamma fick det tredje trycket. Jag ska skicka det, men har inte hennes adress. Du kan mejla den till mig,tack! Jag hittade ditt mobilnummer, men din telefon var tydligen avslagen. Kan du ge mig hennes adress tror du? Tack!

Svar: Har mailat dig!
Decdia

2015-11-29 @ 08:07:06
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0