Dags igen...

Vi planerar att sticka iväg någonstans 2-3 nätter i början av september.
Jag har lyckats att få ledigt och med tanke på att Batman bara haft
en veckas semester i år så håller vi tummarna för att han får fritt med...
Förhoppningsvis får han besked på det innan veckan är över.
 
Men nu behöver jag er hjälp... vart ska vi åka?
För tillfället så står det mellan Amsterdam, Edinburgh, Dublin och... tada London.
Jag och en kunglig kollega i M&M affären i London.
 
London har vi varit i x flera, men det är en stad vi verkligen gillar
och än är där en massa grejer som vi inte gjort/besökt där...
...som att äta ostron i nån lyxbutik och mata ekorrar i Hyde Park.
Dessutom så har Buckingham Palace öppet så jag har en chans att hänga med Liz.
Batman har varit i Amsterdam en gång för mååååånga år sedan,
de övriga städerna har aldrig fått ett besök av oss...
Och de verkar lagom stora för att hinna beta av under några dagar
(det är därför som tex Paris inte är med som alternativ denna gången, där behövs mer tid)
Så, vart hade ni åkt?
Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur hade jag tänkt?
Förmodligen hade jagdettvilket som ger mest valuta för pengarna. Fast det kanske inte är någon större skillnad i pris?
/P

Svar: Hihi, det var inte det lättaste. Det kostar typ samma med flyg, sen gissar jag att London är dyrast att bo i, sen Edinburgh... men jag vet inte, har inte kommit så långt. :)
Decdia

2015-07-29 @ 07:34:44
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Znogge

Amsterdam är toppen och där har jag varit flera gånger. Så även i London men nu står Dublin på tur... Vår äldsta dotter har varit i Edinburgh och var nöjd. Lycka till med reseplanerna.

Vi tänker också försöka komma iväg i höst men väljer nog sol och värme då. Vi får se...

Svar: Vi kan bara vara iväg några dagar denna gången så det känns lite kort för sol och bad... Det får bli storstad denna gången. :)
Decdia

2015-07-29 @ 08:23:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Dublin! Min kollega var nyligen där och kom hem helt lyrisk så nu vill jag också dit! Hon tyckte dock det var för lite att vara där fyra dagar men då var de iväg på flera dagsutflykter. Peter var också där nyligen och lade upp underbara bilder på fb

Svar: Det är helt klart aktuellt!
Decdia

2015-07-29 @ 08:38:20
Postat av: Moi

Prag!!! Oj, var det inte med på listan!?!?!?

Svar: Jag skrev upp Prag, men Batman var nyligen där med förra jobb så vi strök det denna gången.
Decdia

2015-07-29 @ 09:47:47
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Comsi Comsa



Dublin har jag hört mycket gott om, men London är London och Liz vill hänga.... ☺

Kramen ♥

Svar: Det är svårt!
Decdia

2015-07-29 @ 09:48:37
URL: http://egopyret.blogspot.com/
Postat av: Veiken

Det var riktigt svårt, men jag hade nog åkt till, till, till Dublin eller Edinburgh! Svårt! Varför måste man alltid välja???

Svar: Det är det som är det sura! :)
Decdia

2015-07-29 @ 10:24:53
URL: http://veiken.se
Postat av: åsa i åsele

London eller Dublin skulle jag välja, har inte varit till nått av städerna/länderna.

Vi planerar oxå en tripp :) med husvagn så det blir max 20 mil hemifrån då vi inte har så mycket dagar på oss.

Svar: Bara att komma iväg hemifrån är skönt!
Decdia

2015-07-29 @ 11:19:08
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ami

Jag hade valt Amsterdam. Vi har varit där, men jag skulle gärna åka dit igen. Det är en väldigt fin stad!
Nu håller vi tummarna att Batman får ledigt :)

Svar: Verkligen! Annars får jag åka själv, mohaha! ;)
Decdia

2015-07-29 @ 11:25:16
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Wales, förstås! Välkomna!
Men Dublin är också väldigt trevligt och Edinburgh också för den delen. Det finns en del inslag hos mej om båda under kategori, Irland och Skottland. Kan kanske inspirera dej lite.

Svar: Hihi, jag hittade inga billiga flyg till Wales! :)
Decdia

2015-07-29 @ 15:33:52
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Moi

Berlin?!

Svar: Såg inga billiga flyg dit, men okej... jag kollade bara på Norwegian. :)
Decdia

2015-07-29 @ 18:29:30
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Småländskan

Helt klart Dublin! Jag har varit i London några gånger och även i Edinburgh. Men aldrig i Dublin. Go for it!

Svar: Hihi, men jag har ju inte varit i Edinburgh! Och vad hände med Amsterdam, går det helt bort? :)
Decdia

2015-07-29 @ 18:57:31
Postat av: Bosse Lidén

Jag hade valt Dublin eller Edinburgh. Dessa städer lockar mig och står med på min Bucket List. De två övriga har jag varit ganska mycket i. London är alltid London. M v h TipsBosse

Svar: På min bucket list står nästan hela världen så det är lite svårt att begränsa sig. :)
Decdia

2015-07-29 @ 19:35:50
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Moi

Eslöv! Fast där har ju Batman redan varit ett par gånger..... ;)

Svar: Jag gissar att vi kan få hyra boende för några 1000kr/natt? ;)
Decdia

2015-07-29 @ 21:16:20
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Hörni

Östervåla.. ☺

Svar: Vad? Går det att äta? ;)
Decdia

2015-07-29 @ 22:43:18
Postat av: Grunny

både Dublin och Edingburgh är härliga alternativ! Dublin har historia, Guiness och Book of Kells. Och mycket musik. En trip med Good Friday bussarna rekommenderas.
Edingburg. Bra shopping. Whiskymuseet. Gamla kvarter runt slottet. Bra guidade vandringar.
Nackdelen med båda ställena är vädret. Men det märks inte på pubarna :).

Svar: Men jag dricker varken whisky eller öl, går det att överleva där ändå? ;)
Decdia

2015-07-29 @ 23:16:53
Postat av: Ruth i Virginia

Överflödets brydery!!!
Gillar Amsterdam, men det var längesen
jag var där. Island? Rejkjavik lär ska
ha full rulle, natt och dag.
Men va´ vet jag?

Svar: Var inget av de andra ställena jag nämnde intressanta? :)
Decdia

2015-07-30 @ 05:59:40
Postat av: Moi

Överflödets bryderi??

Svar: Yupp. :)
Decdia

2015-07-30 @ 08:48:44
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Jenny

I edinburgh var jag en hel dag i min ungdoms glada dagar. Är väääääldigt sugen på deras spökvandring på vad som påstås vara en av de mest hemsökta kyrkogårdarna

Svar: Haha! Hur var slottet då? Och finns det några andra spännande slott/herrgårdar i närheten?
Decdia

2015-07-30 @ 13:19:52
Postat av: Ama de casa

Varför inte Torrevieja? ;-)

Jag skulle ha valt Edinburgh av dom ställena på din lista. Mest för att jag inte har varit dit - kul att se lite nytt ibland också :-)
(Du behöver inte bry dig om att du har varit i Torrevieja flera gånger och att namnet betyder GAMLA tornet... ;-) )

Svar: Inga vettiga priser till Alicante... :)
Decdia

2015-08-01 @ 15:25:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Samantha

Dublin är en fantastisk stad, o har man lite tid över kan man åka utanför staden och njuta av landets helt underbara natur!

Svar: Denna gången kommer vi bara att vara iväg 2-3 nätter så tyvärr är det nog bara tid för "basic" grejer...
Decdia

2015-08-03 @ 22:48:31
Postat av: Jenny

Groupon har sin överraskningsresor m flyg o hotell för 999 igen om ni känber er äventyrliga! :)

Svar: Hihi! Det kan hända att vi bokat flyg ganska så precis... men inget boende än. ;)
Decdia

2015-08-05 @ 23:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0