Fotboll

Natten till idag är det final i amerikansk fotboll, super bowl. 
Så om jag trillar sent in i bloggen idag så kan det vara för att 
 jag lyckats med att hålla Batman vaken så att han får se det...
(trots att det är han som har intresset så är det alltid han som somnar)
Dock är jag inte helt ointresserad av det hela i år,
Katy Perry ska vara pausunderhållning och jag tycker att hon har några halvbra låtar.
 
Batman hejar på Green Bay, de är dock inte med i finalen i år.
Jag har tidigare nämnt i bloggen att B hatar att handla kläder,
men när hans lag släppte en tröja speciellt för sina Sverige-fans
så låg där en order i hans namn snabbare än vad det tar att säga NFL...
Bilden visar Wembley arena i London,
där kommer de under nästa säsong att spela tre amerikanska fotbollsmatcher.
Och vet ni vad... Batman har fått tag på biljetter till en av dem!
Så skoj för honom då han aldrig sett en NFL-match på riktigt förr.
Han tar en fotbollsintresserad vän med sig så jag slipper sitta
på en hård plaststol och frysa under typ fyra långa timmar... :)
Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken tapper hustru du är! Jag hade gått och lagt mig omgående:-)

God måndag!

Svar: Eftersom jag vet hur mycket Batman gillar det så ser jag det som mitt jobb att försöka hålla honom vaken. :)
Decdia

2015-02-02 @ 06:37:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: moi

Vet ni hur matchen slutade??
Det vet jag! Och nej, jag satt inte uppe och kollade. Jag lyssnade på nyheterna kl 5!

Svar: Vi vet inte än... :)
Decdia

2015-02-02 @ 07:21:58
Postat av: camilla

Tur att våra intressen är olika. Så får Gubbarna roa sig på ett sitt och vi på vårt ;)
Kram!

Svar: Men ibland får man dela! :)
Decdia

2015-02-02 @ 08:18:48
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: anette

Tänk att männen kan shoppa ibland haha.......

Svar: Det gick otroligt lätt... :)
Decdia

2015-02-02 @ 08:33:54
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: mallan

Amerikansk fotboll är roligt! Men vanlig fotboll suger riktigt balle.... ;-)

Svar: Men det är ju inget flyt i spelet! De spelar i typ fyra timmar men bara 12 min är aktivt spel...
Decdia

2015-02-02 @ 08:41:16
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Vi var ju och tittade på en match i förr-fjol. Fattade inte mycket, men det är alltid kul att titta live på sport.
Mest låg dom i stora högar - men det fanns många snygga rumpor att studera trots allt.
:-)

Gomorron!

Svar: Haha, det gäller att se det positiva i det hela... :)
Decdia

2015-02-02 @ 08:45:07
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: camilla

Sv: Egentligen ska man rensa kroppen helt. Men jag äter som vanligt. Nån måtta får det ju vara på nyttigheter ;)
Kram!

Svar: Haha! Detox och chips. :)
Decdia

2015-02-02 @ 11:56:05
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Såg just att det finns ett intressant program på tv3play (egentligen 10:an) som heter NFL-skolan. Nåt för dig, kanske? :-)

Svar: Nja, säsongen är ju slut nu och det är a-fotbollsfritt fram tills typ september... jag kommer ha glömt alla regler fram tills dess.
Decdia

2015-02-02 @ 13:35:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Du är snäll du som hjälper honom att hålla sig vaken. Jag hade nog sovit som en stock..**
Ja se karlar och deras fanatiska intressen för sport. Här har jag en som är både fotbollstokig och travfantast....tur vi har varsin tv, för i alla fall fotboll det tycker jag är nästan jämt på kvällarna.
Men vad skönt att du slipper sitta och frysa på en plaststol i fyra timmar..** så snällt att han tänkte på dig där.
Kramar♥

Svar: Jag bryr mig inte jättemycket om vad som är på tv:n så Batman får vara ensam chef. Men det är mycket sport... och andra världskriget... och dåliga sitcoms. :)
Decdia

2015-02-02 @ 14:26:18
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Ama de casa

sv: Vår "utelunch" som vi gjort oss förtjänta av blev till en "utefrukost" istället. Den har jag stått mig på. Tills nu... :-)

Svar: Ojoj! Men då får det ju nästan bli utemiddag med. ;)
Decdia

2015-02-02 @ 17:09:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Susanne P

Amerikansk fotboll? Det går under kategorin sport, va? Jag förstod det för jag har ingen AAAAANING om hur man spelar det. Jag skulle nog somna jag med om jag satt och tittade på en sån match. ;)

Kram

Svar: Jag har sett ett antal matcher nu (under 14 års tid) men kan inte reglerna längre. Batman har till och med spelat det men kan inte allt...
Decdia

2015-02-02 @ 18:28:17
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Susan

Ja Oj vad stort d e t är! Jag har aldrig tidigare uppfattat detta gigantiska spel"jippo"!
Jag = sportanalfabet :)

Svar: Hade jag inte haft Batman så hade jag inte haft en susning heller...
Decdia

2015-02-02 @ 18:49:30
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag hade garanterat somnat jag också.
/P

Svar: Det är, tyvärr, en skittråkig sport. Hahaha!
Decdia

2015-02-02 @ 19:55:14
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad roligt han får ta sig iväg! Önskar jag kunde brinna på samma sätt för en sport eller nånting överhuvudtaget sådär. Ja, förutom att baka då. Sambon älskar F1, ännu en trist sport. Bilar som kör runt runt i flera dar (träning torsdag o fredag, kval lördag och race söndag)..åh jag dör av tristess!

Svar: Han är snäll och släpper iväg mig på äventyr så det är klart att han får åka iväg på skoj! Även om jag älskar London (minus fotboll då...) Jag brinner inte för nåt direkt heller, men jag är glad i mat och typ slott och konst. :)
Decdia

2015-02-02 @ 21:35:35
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Camilla

Haha, det lät kanske lite fel det jag skrev. Menade mer att han har tid, råd och möjlighet att åka när jag skrev 'får' :) Men självklart ska man ge varandra frihet och utrymme i ett förhållande, annars är det ju själadödande..och kärleksdödande... Sambon har åkt på F1 några gånger, jag håller mig undan så det är tur han har vänner med samma intresse :) Slott är spännande! Jag kan själv känna att gamla slott och kyrkor lockar mig, så Irland var ett fantastiskt resmål på så sätt :D Ett tips om du inte varit där :)

Svar: Irland och bila i UK står högt upp på önskelistan. Mitt enda minus är vädret och all öl och whisky som jag inte dricker... ;) En del har reagerat på att vi åker på resor utan varandra, men jag tycker man inte behöver vara klistrade vid varandra bara för att man är gifta!
Decdia

2015-02-02 @ 21:54:16
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Ja, igår var det sportdag på TVn. Först NHL där
mina Washington Capitals förlorade sin sjätte match
av sju. Suck!
Sen Superbowl (superb owl - Whooo won?). Kollade då och då och tittade på half time showen, som var ganska spektakulär. De sista minuterna var spännande; avgjordes i den sista minuten. Käkade Doritos corn chips and drack en öl (hade bara EN hemma). Förstår inte alla regler och bara en del
av vokabulären, men som Ama sa, "nice bodies"!
Man blir aldrig för gammal för att njuta av
"tight ends". Fråga Batman vad det är!

Svar: Batman sover så jag kan inte fråga, men jag har hört uttrycket. :) Nu är jag ingen sportälskare rent allmänt men det jag "ogillar" med A fotboll är 1: det är inget flyt i spelet. En match tar typ fyra timmar men det är mindre än en kvarts aktivt spel i det hela... låt grabbarna slåss liksom, blås inte! 2: Omöjliga regler att lära sig. Det är som tysk grammatik, när man tror att man fattat nåt så kommer det ett undantag. Batman som följt sporten i 20 år (och spelat den) kan inte alla regler ens!
Decdia

2015-02-02 @ 22:24:28
Postat av: Veiken

Hahahaha! Det är kvinnan bakom allt! Skönt att du slipper frysa häcken av dig, när en annan frivillig ställer upp, eller sitter ner!

Svar: Det är lite mindre kallt om man iaf är intresserad av det man sitter ute och tittar på. :)
Decdia

2015-02-03 @ 03:18:13
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0