Vad hände 2015?

-I början av året så gick vi all in och började äta vegetariskt en gång i veckan.
Detta höll i exakt en vecka, kött är gott...
Då gick det betydligt bättre för min varannan-helgs bukett,
det är nog bara nio månaders sedan jag införskaffade en sådan... skärpning!
 
-När året började så var mormor väldigt sjuk och hon blev sämre för varje dag som gick.
Den 23 april somnade hon in på hospice och slapp all smärta.
Hon har lämnat ett stort tomrum efter sig och är oerhört saknad.
 
-Årets resor gick till Torrevieja i april tillsammans med mamma
där vi hälsade på Anders och Ama samt åt en himla massa tapas,
Fuengirola blev det i juni, där Batman och jag hade vår första sol och bad semester ihop.
  Första gången var det inte när vi åkte till London i september, en favorit i repris.
 
-I vanlig ordning så stod mat ständigt på tapeten under året.
Restaurangbesök, matutmaningar på hemmaplan samt fondkokning, fondkokning och fondkokning.
-Vi odlade en del eget med, med varierat resultat.
En del dog, en del käkade mördarsniglarna upp men potatis hade vi i massor.
-Det blev ett trasigt år, kylen, brödrosten och torktumlaren gick sönder...
-Vi firade nio år som gifta och 15 år som ett par.
 
Hur ser då planerna för 2016 ut? Well, än så länge är det inte så mycket planerat.
En roadtrip till Frankrike i sommar, mojs i mammas kollo på våren samt
hålla tummarna att jobb inte är ett av de ställena som kommer privatiseras...
Och en liten förändring kommer att ske här i bloggen, jag kommer att sluta
med mina dagliga inlägg -istället kommer jag blogga när jag har nåt att skriva om.
Men än är det 2015 och jag vill önska er ett GOTT NYTT ÅR!!!
Kommentarer
Postat av: Gubben Mhats. Blogg

Gott Nytt År.

2015-12-31 @ 07:14:39
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett händelserikt år! Både med glädje och sorg!
Vi önskar er ett riktigt gott nytt år!
Kram

Svar: Gott nytt år på er med!
Decdia

2015-12-31 @ 08:46:37
Postat av: Yvonne

Gott Nytt År önskar jag från ett soligt Torrevieja.

Svar: Åh, du är i paradiset inför nyåret! Gott nytt år på dig! Kram
Decdia

2015-12-31 @ 09:44:34
Postat av: Ama de casa

Ajdå... Ett nyårslöfte om bloggskolk? Kommer att sakna dina dagliga inlägg... Det är bara att hoppas att det händer jättejättemycket som du inte kan låta bli att skriva om :-)

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År!

Kram

Svar: Jag ska bara sluta "måste" blogga, sen kan det mycket väl bli fem inlägg per dag... eller noll. :)
Decdia

2015-12-31 @ 10:03:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: moi

En bra och balanserad sammanfattning!
Nu gäller det att förse dig med saker att blogga om för jag skulle sakna de dagliga inläggen ♥

2015-12-31 @ 10:11:34
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: åsa i åsele

Oj, kommer att sakna Dig å Din morgonuppdatering.
Jag tycker Du ska tänka till en gång till å i alla fall skriva varannan dag :)

Jag ser att vi ligger före Er :)
19 år som par och 10 år som gifta <3

GOTT NYTT ÅR

2015-12-31 @ 10:21:23
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Znogge

Låter som ett bra upplägg inför 2016! Vi har inte planerat så mycket än men Skottland eller hus söderöver kan bli aktuellt.

Hoppas du får en härlig nyårsafton!

2015-12-31 @ 10:40:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Pernilla

Jag önskar att jag hade några planer. Jag ska överleva, förbli gift, hade jag tänkt och inte införskaffa fler hundar.
Jag ska lära mig bita ihop och le bättre, positivaklubben måsta få sin inbetalning och just nu måste jag fylla på tålamodet.

Tänk om du visste hur rätt din "spåning" blev. Skrämmande rätt för tredje året i rad.
/P

Svar: Oj då! Jag hoppas att allt slutade bra!
Decdia

2015-12-31 @ 10:56:48
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Ditte

Tja, du gjorde ju ett litet försök med det vegetariska, med tonvikt på litet. Men man måste vara motiverad för att det ska fungera...
Blombuketter kansk edu kan prenumerera på så att de levereras varannan vecka, då kommer de ju säkert fram.
Jag förstår att det var tungt när din mormor avled men du har de fina minnnena kvar och hon kommer att på så sätt alltid finnas med dig.
Jag tycker ni haft en roligt och omväxlande år och att ha mat som genomgående tema gillar jag.
Önskar er ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År. Och jag hoppas dte händer mycket så att jag kan titta in och läsa...

2015-12-31 @ 17:24:17
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Comsi Comsa


Åh en så fin mormor du hade, hon ser så ung och frisk ut på bilden, det är rent förfärligt när de man älskar blir sjuka och lämnar....

***** GOTT NYTT ÅR *****

Kram ♥

2015-12-31 @ 18:08:29
URL: http://egopyret.blogspot.com/
Postat av: Ama de casa

Kom igen - nog har det hänt nåt intressant? ;-)

Kram, god morgon och god fortsättning! :-)

2016-01-01 @ 09:16:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

God Fortsättning på 2016. En fin sammanfattning av ditt 2015. Din mormor är otroligt saknad förstår jag, men ni har ju alla fina minnen kvar!
Jaha, du är lite less på bloggen. Det brukar gå i vågor, men vi är ett konstigt släkte. Vi är bloggbitna allihop! ;)

2016-01-01 @ 10:29:09
URL: http://veiken.se
Postat av: Ruth i Virginia

Förstår dej precis! Därför vill jag inte ha en
blogg. Jag har bara nöjet av att kommentera här och där men bara när jag vill. Förresten har jag ingen aning om hur man får foton på en blogg. Har inte foton på Facebook heller, men jag har kul att vara med på kanten sas.

Vackert foto på dej och Batman. Tråkigt bara att
man aldrig får se hans ögon. Dom är nog underbart vackra. - Hur går det med dieten för bröllopet
i Frankrike?

Svar: Han har väldigt fina ögon, men vill vara lite hemlig. Att få in bilder här och på fb är inget svårt, tycker jag i alla fall. Haha! Dieten, nja... nya tag! Minus 8 kanske men där är mycket kvar.
Decdia

2016-01-02 @ 05:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0