Kockman

Nu är det äntligen officiellt, Batman har fått ett kockjobb!
 
Igår sa han upp sig från sin ingenjörstjänst
och så fort skolan är slut så påbörjar han sitt nya jobb.
(ja, han kommer tjuvstarta redan nu så mycket som skolarbetet tillåter)
Har man gott rykte och inte är rädd för att arbeta
så verkar det inte vara några problem med att få jobb som kock.
Jag är så stolt över min Battis så jag får lov att skryta lite. :)
 
Han kommer att jobba in the middle of nowhere i nordvästa Skåne,
en restaurang med gamla anor och gott rykte.
Igår åkte vi ut där så att frugan skulle få se arbetsplatsen.
Fint hus, fina vyer... men mest imponerad blev jag över detta:
Får precis runt knuten!
Där är pälsiga kor också... och grisar... och en drös med "basic" djur
som hästar och kossor.
Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till Batman! Klart att du ska skryta när han är så duktig :-) Borde inte nästa bloggträff ske hemma hos er. Lite att äta och så. I all enkelhet naturligtvis ;-)

God morgon!

Svar: Haha, jag ska försöka att övertala honom. ;)
Decdia

2014-05-13 @ 06:37:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anette

Ser fin ut. Grattis till er och Grattis till Batman....

Svar: Tackar!
Decdia

2014-05-13 @ 06:55:18
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: Bella med familj

Grattis till bästaste pidde från hela familjen hellberg/Olsson!!!! Kramar

Svar: Han hälsar och tackar!
Decdia

2014-05-13 @ 07:56:53
Postat av: Ama de casa

Åh vad roligt! Grattis, Battis!
:-)

Och hela menyn vandrar där utanför också - perfekt!
:-)

Gomorron!

Svar: Närodlat är ute, nu är det härodlat som gäller enligt Batman.
Decdia

2014-05-13 @ 09:10:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Susanne

Grattis till honom. Så kul att få ett jobb man verkligen vill ha. Det är inte lätt alla gånger..

Svar: Verkligen inte!
Decdia

2014-05-13 @ 09:12:43
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Postat av: moi

Du har all anledning att vara stolt över honom!!
Grattis Batman!
Men borde inte svärmor också betygsätta arbetsplatsen. Kanske genom ett studiebesök :)

Svar: Där ligger en fin kyrka i närheten, sa till Batman att du och jag kanske får åka dit i sommar... ;)
Decdia

2014-05-13 @ 10:31:07
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ami

Stort GRATTIS till Batman :)
Men inte ska han väl tillaga de där små pälsklingarna som springer utanför dörren.....Ibland skulle jag vilja bli vegetarian, men jag försöker förtränga vad det är som ligger på tallriken och är så gott :)

Svar: Batman säger att man bara äter fula elaka djur, de som är söta får leva ett härligt liv! ;)
Decdia

2014-05-13 @ 10:31:10
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Angela

Åh vad roligt. Då får man ju nästan ta sig dit för att äta hans mat =) Grattis =)

Svar: Det får du göra!
Decdia

2014-05-13 @ 11:19:45
URL: http://angelasand.blogg.se
Postat av: Ami

Åh! Vad bra att Batman säger så, då ska jag tänka på vilken elak och stygg oxe jag sätter tänderna i nästa gång ;)

Svar: Det gör det hela lättare!
Decdia

2014-05-13 @ 13:12:18
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Mita

Men grattis!! så roligt för honom,och klart att du som fru ska känna stoltheten bubbla i dig. Kockar brukar ju överlämna matlagningen till frugan för att få vara lite lediga på hemmaplan, hur är det med din Batman?
Svar;visst är det skönt att slippa gifterna när det gäller fästingmedel. Hellre alternativ och sen kolla igenom pälsen noggrant.
Kramar♥

Svar: Frugan lagar oftast mat här, i alla fall innan när han jobbade "vanligt" och nu när han pluggar. Försöker få till att jag ska slippa städning och tvätt eftersom jag gör det på mitt jobb. ;)
Decdia

2014-05-13 @ 13:22:21
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se
Postat av: Småländskan

Jättegrattis och massor av kramar till Batman, som vågat ta steget fullt ut! Och till dig också, som stöttat honom.
När du för länge sen berättade att Batman satsar på kockyrket kommenterade jag att jag skulle vara den första att avsmaka hans meny. Det löftet håller jag. Men jag måste veta var detta/denna gästgiveri/restaurang finns. På bilden tror jag att jag ser havet?


Svar: Det ligger i Arild av alla ställen. :) Men det är ett hotell med så du har någonstans att bo. Välkommen!
Decdia

2014-05-13 @ 15:03:18
Postat av: Monica

Grattis! Vad kul.

Svar: Jätteskoj!
Decdia

2014-05-13 @ 16:47:40
Postat av: Hörni!

Åhhh vad jätteroligt! Stort grattis till Batman! Och perfekt med alla djur runt knuten.

Svar: För mig ja, jag kommer att på på hans jobb! ;) Tack!
Decdia

2014-05-13 @ 23:15:15
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: [email protected]

WOW!!! En chef med diplom kan få jobb
varsomhelst. Frankrike nästa stopp kanske?
Jättegrattis till din man! En puss på pannan
också från den här gamla tanten.

Svar: Mannen verkar vilja stanna i Sverige, själv hade jag gärna sett att han satsade på en karriär i Spanien... typ Torre. ;) Batman hälsar och tackar!
Decdia

2014-05-14 @ 00:28:53
Postat av: Miss Juni

Herregud så roligt!!!
Och Arild som är så fint...en riktig pärla sommartid!

Svar: Det verkade vara jättevackert där!
Decdia

2014-05-17 @ 13:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0