Hot hot hot

Igår när jag skulle lägga mig strax innan nio på morgonen
så var det 25 grader inomhus och 33 ute...
 
Snabbt som attan susade jag ut i förrådet och hämtade fläkten.
Säsongspremiär!
Det är liksom svårt nog som det är att sova ordentligt på dagen,
utan inte tropisk hetta som försvårar det hela liksom...
Men igår sov jag som en baby, härligt!
Fast okej, innan dess hade jag sovit fyra timmar på två dygn
så det var kanske inte fläkten som gjorde att jag blev typ medvetslös.
Ja, det är ingen grann inredningspryl...
Finfläkten (identisk med denna fast utan tejp) sparar jag till vardagsrummet
där det är större risk att fler personer ser eländet.
Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Vad fasen är det för fel med vädret?
Värmebölja i maj är ju alldeles fel.
Men det ordnar nog till sej med lite
regn och kyla till midsommar, so oroa dej inte. :)

Gonatt!

Svar: Vädret i maj brukar vara väldigt svängigt nere i Skåne. Ibland kan man ligga och sola på morsdag och ibland har barnen overaller på sig. :) Natti!
Decdia

2014-05-26 @ 06:39:17
Postat av: moi

Men om du ligger och sover är det väl inte så många i vardagsrummet?
Ta då in båda fläktarna i sovrummet och du kommer att sova som en prinsessa (Törnrosa t ex)

Svar: Fast igår sov jag jättegott! Med en fläkt. :)
Decdia

2014-05-26 @ 07:13:12
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Här har vi inte haft fläktpremiär ännu. Fast en står och tittar på mig just nu - en nyinköpt fläkt, alltså. Men ännu har den inte behövts.

Se nu till att sova ikapp, va?

Gomorron! (Eller gonatt?)
:-)

Svar: God natt! Fast idag ska jag inte sova jättelänge... har gått av. :)
Decdia

2014-05-26 @ 08:39:41
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ami

Jag tror jag skulle ha jättesvårt att ställa om mig och sova på dagarna....Och är det då så varmt dessutom!!!
I dag har jag inte varit ute än, men jag ser att solen skiner, så det blir nog varmt även idag.
Ha en bra dag, även om du sover eller ska vara vaken :)

Svar: Att somna har jag inga problem med när jag jobbat en natt (annat är det när jag är ledig, då kan det snurras många varv). Däremot kan det ibland vara svårt för mig att fortsätta sova, efter tre-fyra timmar vill ibland kroppen inte mer. Fast knoppen brukar vilja ha mer sömn. Haha!
Decdia

2014-05-26 @ 09:51:44
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Annika

Idag behöver jag en ylletröja istället för fläkt. Regn och bara 8 grader mot 28 och sol för nån dag sen. Ja detta med att inte få sova är ju inte kul. Då jag tyckte att jag sovit för mycket i går så kollade jag upp hur det ligger till med sömnen. Hur mycket bör vi sova egentligen?
Ha nu en bra dag. Kramen

Svar: 6-8 timmar har jag för mig att de flesta behöver per dygn.
Decdia

2014-05-26 @ 09:58:27
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Susanne

Vi sätter värmepumpen på Ac några timmar innan vi ska sova. Igår hade vi 28 grader inne. Inte undra på att Spike vandrar omkring lite oroligt här, med den tjocka pälsen. Tur man har en AC..

Ha´t så bra

Svar: Åh, ni har AC! Det skulle jag vilja ha men är rädd för att det drar sjukt mycket ström.
Decdia

2014-05-26 @ 10:02:48
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Postat av: Veiken

Det är underbart med värme - när man inte ska sova. Tur att fläktar och annat finns om man behöver. Snart fryser vi väl.....

Svar: Fram och tillbaka... tänk om det kunde vara jämnt (och lagom). ;)
Decdia

2014-05-26 @ 11:10:19
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Mita

Tänk nu pustar man över värmen som blir inomhus, och det var inte längesen tycker jag som man pillade på centraltermostaten för att man ville ha mer värme inne och inte frysa..**
Takfläkten susar på hela tiden
Kramar♥

Svar: Det är aldrig helt bra! ;)
Decdia

2014-05-26 @ 14:14:31
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0