När jag blir stor

Det tog mig 32 25 år att komma på det,
men nu äntligen kan jag kanske kanske kanske ha kommit på
vad det är jag vill bli när jag blir stor!!!
 
Jag säger kanske, för det är en väldigt ny tanke
och kanske det visar sig efter närmare granskning
att det inte blir aktuellt... eller att jag fegar ut helt enkelt.
Jag får suga väldigt mycket på karamellen helt enkelt.
Djurbonde! Haha, jag vet... det låter helt jäkla galet.
Men jag har absolut inget emot att jobba hårt och jag skulle hemskt gärna
vara min egen -sköta mig själv utan chefer och sånt.
Och så älskar jag ju djur, både levande och på tallriken...
Det skulle vara småskaligt, så lite det bara går men ändå kunna leva på det.
Så att jag kan ha koll på att mina djurisar har det bra,
för det skulle vara den röda tråden i det hela.
Djuren ska ha det bra fram tills dess att de får "åka ut på landet".
Kanske att man skulle kunna kombinera det med Batmans kockeri
och nån bod där gårdens produkter finns till salu.
 
Minus är att man är så låst... jag älskar ju att resa.
Men äsch, mamma klarade ju galant av att hålla fiskarna vid liv senast.
Det är väl inte så stor skillnad på att vara fiskvakt
och att vakta ett gäng får, grisar, vaktlar, kaniner, höns osv osv
Kommentarer
Postat av: moi

Du kan få överta ett gäng ekorrar, sen - när jag har tröttnat
Sorry, men jag tror att vid fiskar går min gräns...

Svar: Bara skicka över alla du har!
Decdia

2014-03-24 @ 07:06:16
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: camilla

Klart att du kan övertala mamma att sköta om djuren då du är ute och reser. Men...då ni ska resa tillsammans då? Hur tänkte du då? ;)
Kram!

Svar: Då har jag förhoppningsvis Batman. ;)
Decdia

2014-03-24 @ 08:18:54
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Frågan är om din mamma vill bli deltidsbonde ;-) Tänk på att hon är deltidsträdgårdsmästare också...

God förmiddag!

Svar: Hon kan flytta kollon till våra marker (och ta ekorrarna med sig). ;)
Decdia

2014-03-24 @ 09:44:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Satsa på vaktlar bara. Det låter som om vaktlar kan vakta sig själva :-)

Svar: Vaktlar verkar så coola! Tydligen ska de inte låta lika mycket som höns.
Decdia

2014-03-24 @ 10:07:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Villa Freja

Lite som den där danske bonden Frank? Jag skulle också vilja leva fritt, vara min egen chef och inte styras av fasta tider. Vara kreativ och verkligen få leva.

Svar: Ah, bonneröven. Fast jag behöver inte komma till dåtiden, nuet går bra... bara det är i liten skala. :)
Decdia

2014-03-24 @ 10:15:47
URL: http://villa-freja.se
Postat av: Camilla

Det är aldrig försent att vända på en skuta! Jag har själv precis kommit på vad jag vill pyssla med, men med 2 kids och stort banklån känns det däremot svårt att börja om genom att sätta sig i skolbänken. Hade gärna utbildat mig till konditor, tänk så roligt! Men men, det får förbli en hobby helt enkelt. Går ju det med :)

Svar: Jag vet inte om jag kommer göra detta, men just nu är det lockande!
Decdia

2014-03-24 @ 11:52:03
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, kanske liiite skillnad! Jag kommer till din bod och handlar=))

Svar: Du är välkommen!
Decdia

2014-03-24 @ 13:10:28
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Moi

Även jag har tänkt till och kommit fram till ett resultat. Vad jag ska bli när jag blir stor alltså!
Vad? Se mitt nästa inlägg!
(tack för tips?)

Svar: Jag ser inget "nästa inlägg" än. :)
Decdia

2014-03-24 @ 15:12:07
Postat av: Hörni!

Det låter supermysigt! Du måste lära dig att slakta själv. Du kan ha hundar och katter och mata dem med slaktresterna. Föda upp köttkaniner och ge dem en hel att gnaga på ibland. ;)

Svar: Köttkaniner tänkte jag också ha, det är jättedåligt utbud på kanin här. Slakten är ju en av nackdelarna, men det måste ju göras....
Decdia

2014-03-24 @ 16:18:00
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ami

Men, kan du verkligen äta det du har haft på gården och kelat med? Jag är alldeles för blödig för sånt....Men ändå äter jag kött, men jag vill nog inte veta varifrån det kommer :)
Idag när vi var på Carrefour låg det små spädgrisar inpackade i plast...Så söta, men jag skulle aldrig äta upp dem :)

Svar: Jag har också svårt för att äta saker när man ser vad det är så att säga. Vet inte om jag skulle klara av att slakta dem, kanske någon annan får göra det jobbet...
Decdia

2014-03-24 @ 17:55:42
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Susan

…och så stiga upp svintidigt måndag-söndag året om…
Muuuuu….

Svar: Mamma hjälper mig. ;) ;)
Decdia

2014-03-24 @ 19:51:26
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: Jenny

Trodde inte det där med att mocka skit var något för prinsessor! ;) Kul med drömmar-återstår att se om de blir till planer! Du får odla lite grönsaker också så du har något ätbart-husdjuren blir det nog svårt med!

Svar: Prinsessan mockar ju skit i sitt yrke idag med så det ska inte vara nåt problem... ;)
Decdia

2014-03-25 @ 05:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0