Sug

Jag var väldigt sugen på smörgåstårta häromdagen.
Batman påminde mig om att jag inte är speciellt förtjust i det,
men nu var liksom min mage inställd på smörgåstårta
och därför gjorde jag helt sonika en...
Då den var snabbgjord så la jag ingen kraft på att få den att se snygg ut.
 
Och ja... Batman hade rätt, jag är inte speciellt förtjust i smörgåstårta.
Jag har tagit en bit av den och har tröttnat.
(tur att mamma var villig att få lite med sig hem)
Men för att vara smörgåstårta så är det en väldigt bra variant.
Ingen jäkla mimosasallad i den, bara en massa kött och gegga.
Förutom avsaknad av mimosasalladen så är toppingen typ det viktigaste,
jag hävdar att där måste vara ägg, köttbullar och massa purjolök på den.
Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Den såg god ut - och köttbullar är ju aldrig fel :-)

Du har en snäll och uppoffrande mor du... ;-)

PS: Du kan hälsa Batman att jag sitter och gnager på lite Pascua-korv från Mercadona just nu.
:-D

Svar: Haha! Elaking! Jag ska hälsa honom att Ama knaprat Ama-korv när han kommer hem.
Decdia

2014-07-06 @ 17:15:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Först!
:-D

Svar: Grattis!
Decdia

2014-07-06 @ 17:15:35
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag är däremot väldigt förtjust i smörgåstårta, så receptet tas tacksamt emot :)
Den såg supergod ut!

Svar: Oki, hänger du med! Lager 1o3 ca 300g leverpastej, 6 msk kaffegrädde, 10-12 msk hackad ättiksgurka, 2 msk gurkspad. Lager 2o4 400g klippt rökt skinka, 4 dl majonäs, 2 dl creme fraiche, 8 tsk senap, 2 dl persilja salt och peppar. Översta lagret (kan ta av lager 4 om man inte vill ha så hög tårta): 3dl majonäs, 3dl creme fraiche, ½-1 dl persilja, ½-1 dl gräslök. Tada! :)
Decdia

2014-07-06 @ 18:28:21
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Moi

Den smakade underbart både igår och idag.
Och hade jag haft mer hade den nog smakat gott i morgon också! ;)

Svar: Ojdå, jag vågar inte äta den idag... den gjordes i förrgår.
Decdia

2014-07-06 @ 19:14:13
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ami

Tack :) Men vad är det du har garnerat med på sidorna?
Ska skriva upp ingredienserna, den såg jättegod ut :)

Svar: Ost, men det är nog snyggare att kanske inte ha så mycket gräslök i det översta lagret och tycka upp det på sidan. :)
Decdia

2014-07-06 @ 19:22:59
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Smörgåstårta är nånting som inte existerar här,
och jag undrar vad sorts bröd ni använder, när
ni får såna stora kvadrater att lägga "gäggamoja"
emellan. Har aldrig sett fyrkantigt bröd här.

Svar: Det säljs landgångsbröd i affärerna här, men det går bra att göra det på rostebröd med. Bara man gör så att skarvarna kommer lite omlott så är det inga problem!
Decdia

2014-07-06 @ 20:03:45
Postat av: Ami

Ja, nu ser jag att det är ost. Tyckte det såg så mörkt ut när jag tittade innan. Nej, ost är väl jättebra att ha där på sidan :)
Nu rinner det ur mungipan igen :)

Svar: Ost är väldigt snyggt att rulla och lägga ovanpå med. Bara det fortfarande finns plats till ägg, purjo och köttbullar för de är livsviktiga!!! (eller okej, släng på det du vill ha på... det mesta fungerar, tror jag)
Decdia

2014-07-06 @ 20:08:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Decdia

Läste just receptet och måste säja att det
är en dröm för såna som försöker gå ner i vikt.
Mayo, creme fraiche, kaffegrädde. leverpastej, skinka
What more could you wish for? :)

Svar: Med tanke på att jag kanske gör smörgåstårta en gång vartannat år så vägrar jag befatta mig med lightprodukter då. Men skinka är ju nyttigt... och purjo vilket det är massor av. :)
Decdia

2014-07-06 @ 20:09:25
Postat av: moi

Jag mår fortfarande bra och vägrar räkna kalorier på sommaren.
Det är trist nog att göra det de andra nio månaderna.

Svar: Själv kör jag 5:2, party i fem år och tråkigt i två. (fast de där två åren brukar jag fuska under) ;)
Decdia

2014-07-06 @ 20:30:33
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Veiken

Oh, vilken härlig smörgåstårta! Jag förstår din mamma! :)

Svar: Hihi, en liiiiten bit går väl an. ;)
Decdia

2014-07-06 @ 21:00:02
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Mjölkbönderna måsste gilla smörgåstårtor! :)

Svar: Det ska ju vara geggigt i dem och jag tror inte det blir lika gott med saft i. :)
Decdia

2014-07-06 @ 21:09:40
Postat av: Anette

Jag tycker den ser jätte god ut och snygg....

Svar: Tackar!
Decdia

2014-07-06 @ 22:06:28
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

Saft med leverpastej!!!!
Yummy!

Svar: Det är kanske en höjdare. :)
Decdia

2014-07-06 @ 22:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0