Det ska bli mindre att älska

Mötet gällde min vikt.
(bråck-kirurgen hade skickat remiss för typ ett år sedan)
Efter att ha levt ett helt liv som mer eller mindre överviktig
så är jag ganska så allergisk mot "hurtbullar"
som inte fattar att överviktiga är precis som missbrukare.
Och denna sjuksköterskan var en sån där keso-är-godis-människa.
 
S: Och blir du hungrig mellan målen så ät avokado.
Ja, avokado är fett men det är bra fett. Fast ät bara en halv.
Finns det någon som varit vrålhungrig och ätit en halv avokado 
och sen känner jösses jag orkar aaabsolut inte mer -rap?
S: Och slår godissuget till, ta EN Läkerol.
Oja, en Läkerol får sääääkert mig att sluta tänka på Daim.
S: Kesella är en jättebra, god och nyttig sås.
Mmm, det smakar precis som Batmans goda rödvinssås
som fått stå där och puttra i flera timmar...
Dock kommer jag fortsätta att gå till henne så länge jag står ut,
om inte annat så för att ha lite press på mig att gå ner.
Kommentarer
Postat av: Hörni!

Nej fy sjutton, inte hjälper EN läkerol mot godissug, snarare tvärtom, bättre att låta bli helt i så fall. Men smart av dig ändå att gå till henne för att sätta press på dig själv.
Ett annat sätt är att göra en grej av viktminskningen i bloggen. Sätt någon sorts viktkurva i menyn så som många gör, och skaffa stegräknare som du redovisar i bloggen varje dag så kommer du få peppande hurrarop varje dag av oss läsare.

2012-10-25 @ 16:53:26
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Hörni!

Sv: Ja, bara antal kilo eller procent du går ner. Man måste inte berätta allt. :)

2012-10-25 @ 17:14:39
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: moi

Ja, vad ska jag säga? Det är nog samma "program" som jag deltar i. Och eftersom inte Batman lockar med rödvinssås mm varje dag så är det lättare för mig (tror jag). Vi hörs!

Svar: Nja, ditt har låtit mer modernt. Min gav tydliga 90-tals skolsjuksköterskavibbar...
Decdia

2012-10-25 @ 17:22:56
Postat av: Ama de casa

Hoppas hon lyckas peppa dig innan du tar livet av henne... Men keso ÄR gott! Fast inte lika gott som godis.

Lycka till!
Kram

2012-10-25 @ 17:57:50
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: moi

Hon gav mig inga råd, jag hade redan allt klart för mig. Man har ju gjort läxan "några" gånger. Jag ger henne lite tips som hon kan vidarebefordran, själv behöver hon inga tips.....

Svar: Ju mer hon dillade på om sina grejer desto mer anti blev jag och hornen i pannan växte. Jag kommer bli hennes undergång. ;)
Decdia

2012-10-25 @ 18:28:17
Postat av: moi

Sorry. Keso är bara gott i majspannkakor annars inte. Åt det på längden, tvären, höjden och bredden under en tidig ww period.

Svar: Man kanske mosar ut de där äckliga klumparna när man gör majsplättar?
Decdia

2012-10-25 @ 18:30:06
Postat av: Ma

Hon verkar verkligen vara av modellen hurtbulle. Den skulle min kompis träffa. Undra vad hon skulle göra med denna hurtbulle. (Fniss, jag tror inte hurtbulle skulle min kompis. )...

2012-10-25 @ 18:34:10
URL: http://berattelserochtankar.blogg.se
Postat av: Malin

Vid viktminskning eller något annat mål inom något man vill uppnå tror jag att man behöver komma till den punkt att man känner "nu jäklar ska jag greja det här!". Beslutet. När det är taget är det full fart framåt.

2012-10-25 @ 18:51:45
URL: http://dahlian.blogg.se
Postat av: ThaChef

Det ska gå ska du se. =) Bara man har viljan där så = ) Pröva Zumba... :D

2012-10-25 @ 19:09:19
URL: http://thaonlychef.blogg.se/
Postat av: moi

Som vid alla missbruk får man återfall ibland. Då är det viktigt att "ta tag i kampen" igen. Lycka till!

Svar: Jag ska verkligen försöka!
Decdia

2012-10-25 @ 19:19:34
Postat av: Ama de casa

sv: Jag? Jag har god hand med växterna? Nej du. Dom står ju på golvet... ;-)

Keso ÄR jättejättegott! Dom säljer till och med Arlas keso här på Mercadona (som är en typisk spansk matvarukedja, ingen skandinavisk affär)

2012-10-25 @ 19:20:33
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Mmmm... Risgrynsgröt... Snart dags att koka hop en sån igen. Ja, dags för NÅGON att göra det, alltså.
:-)

2012-10-25 @ 19:46:31
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Du har inte testat LCHF? Många går ner snabbt och mycket av det.

Halv avocado och en läkerol...Nja, så enkelt är det inte! Här blir det snart hallon och lite naturell yoghurt.

2012-10-25 @ 20:05:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: moi

Personligen tror jag inte på nån speciell diet eller metod. För att dessa ska ge långsiktigt resultat krävs att man följder dem strikt heeela livet. Och den människa som lyckas med detta är inte född än.
Jag tror på små förändringar och den gamla klokheten: Ät mindre och rör dig mer!
Därmed inte sagt att jag lever som jag lär - är expert på de flesta sk metoder nämligen!

Svar: Just nu är plan A att utesluta godis, sen får saker komma pö om pö.
Decdia

2012-10-25 @ 20:33:13
Postat av: Miss Juni

Ojdå, du låter JÄTTEmotiverad... ;o)
Som jag, ungefär.
Fast jag vet att jag borde, så...ARRGGHH!!
Men...någongång...
Synd du inte bor liiite närmre, för då kunde vi peppa varandra & se till att gå ut och gå en runda! VARJE kväll! Det är DÄR jag måste börja...

2012-10-25 @ 20:36:09
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Susanne P

Oj, här sitter jag efter en pizza/vin/drinkkväll med de underbara Goa vännerna och känner bara att vikten tar jag itu med en annan dag.
Sv. Jobbar? När man har celebert besök? Nä, här har vi tagit ledigt resten av veckan. Hur skulle det annars gå...? ;) ;)
Jag önskar dej lycka till!
Kram

2012-10-25 @ 20:48:35
URL: http://Www.susannep.blogspot.com
Postat av: Jenny

Nästa gång kanske hon berättar vad kalorier är för något och säger åt dig att knapra morötter....

Svar: Som karius och baktius... ;)
Decdia

2012-10-25 @ 21:38:41
Postat av: vuxenmamman

Du kommer fixa det. Vi håller koll på dig och peppar längas vägen. Go go go!!!

KRAM

2012-10-25 @ 22:11:47
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

"Kruska de' kan krafter ge
Vitaminer har det me'.
Hej hopp hurra
nu gar det riktigt bra"

En ra morot ar bra mot hunger, for man far tugga sa in i vassen. Gar at en hel del kalorier bara med tuggningen. / Hej du, lycka till!

Svar: Morot är bra ja, som du säger så tar det sin lilla stund att knapra sig igenom en sån. Haha!
Decdia

2012-10-27 @ 16:05:04
Postat av: Åsa

Heja heja! Du klarar det! heja heja! Oskar som gått ner 25 kilo nu (!) tipsar om jordnötter när du blir sugen på onyttigehter och tillåt dig äta batmans fina finmat en gång per vecka.

2012-10-27 @ 20:55:55
URL: http://asonet.blogg.se
Postat av: Kadri

Oh det med vikt är inte lätt vet jag från egen erfarenhet. Jag var överviktig nästintill hela min barndom o sen en del av min vuxenliv. Fast efter den sista graviditeten har jag haft jävligt tyr för vikten bara ran av sig själv bara så där, Har verkligen inte ens lyft en finger. Om man inte räknar o stoppa i cupcakes i munnen förståss.Blev själv förvånad när jag upptäckte härom dan att nästan 25 kilo har försvunnit någonstans.

2012-10-29 @ 22:29:38
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0